سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مشارکت شهروندان در برنامه های شهری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: باید زمینه ای مناسب فراهم شود تا مشارکت شهروندان در برنامه های شهری افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عبدالرزاق موسوی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز بیان کرد: افزایش تحقق پذیری برنامه‌های توسعه شهری، از اهداف عملیاتی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر شیراز است.

وی با اشاره به تصویب لایحه برنامه پنج ساله سوم توسعه کلان شهر شیراز تصریح کرد: از اهداف عملیاتی این برنامه، افزایش سهم آمار و اطلاعات در تصمیم گیری و دسترسی فراگیر شهروندان به اطلاعات و آمار است تا با اجرای آن نظارت بر شورای شهر و شهروندان امکان پذیر شود و شهرداری بتواند در اجرای فعالیت‌های سطح شهر و ارائه خدمات با سازمان‌های خدمت رسانی هماهنگی ایجاد کند و هزینه خدمات را کاهش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در راستای اجرای طرح شفافیت، با اعلام رئیس سازمان فاواتا پایان هفته دوم اسفندماه امسال همه اطلاعات تصویب شده طرح در سامانه بارگذاری می‌شود و شهروندان می‌توانند به اطلاعات و آمار مربوط دسترسی داشته باشند.

موسوی افزود: طرح جامع نیروی انسانی، با محوریت ساماندهی نیروی انسانی، نحوه جذب و بکارگیری، ارتقا، انتصاب و بازنشستگی به عنوان تکلیف بودجه امسال در نظر گرفته شده که هنوز اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز از شهرداری درخواست کرد گزارشی از نحوه ۲۸۰ خدمت رسانی  به مردم  را به شورا ارائه دهد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد آموزش‌ های ارائه شده در توانمند سازی کارکنان و افزایش بهره وری از سیستم ارزشیابی کارکنان به عنوان هدف عملیاتی است و موضوع نیروی انسانی به عنوان مشکل جدی شهرداری، باید در برنامه ۵ ساله مورد توجه قرار گیرد و افزایش توانمندی کارکنان سبب افزایش درآمد و کاهش هزینه شود.

انتهای پیام/ت

فراهم شدن زمینه مناسب بر‌ای مشارکت شهروندان در برنامه‌های شهری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.