سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیا الیوم: اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان، منطق دموکراسی را زیر سوال می‌برد

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی به بررسی اقدام جنجال‌برانگیز انگلیس در تروریستی اعلام کردن «جنبش حزب‌الله لبنان» پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، تصمیم انگلیس برای قرار دادن حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی منطق دموکراسی در این کشور را زیر سوال می‌برد و حمایت از طرحی آمریکایی است. عجیب نیست که اسرائیل نیز از این تصمیم به بهانه حمایت حزب‌الله از رئیس جمهور سوریه استقبال کرد.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ضمن اعلام این مطلب افزود: انگلیس قصد دارد، هر دو جناح نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌ها را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. پیش بینی می‌شود، مجلس عوام انگلیس پیش‌نویس قانونی را در این خصوص تصویب کند. این در حالی است که «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس مدعی شد حزب‌الله به تلاش برای برهم زدن ثبات خاورمیانه ادامه می‌دهد.

خبرنگار این شبکه افزود: انگلیس عملا واحد امنیت خارجی حزب الله را سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. اکنون هم تلاش دارد، با قرار دادن شاخه سیاسی حزب‌الله در لیست گروه‌های تحریم شده، از طرح آمریکا پیروی کند و در صورتیکه پارلمان این تصمیم را تصویب کند، اقدامات عملی در این خصوص اتخاذ خواهد شد که مهم‌ترین بخش آن تعیین مجازات زندان به مدت ده سال، برای همه افراد وابسته به حزب‌الله خواهد بود که در جهت حمایت از این گروه فعالیت می‌کنند.

در پایان این گزارش آمده است: ساجد جاوید برای توجیه تصمیم انگلیس گفت حزب‌الله نقش مهمی در حمایت از دولت بشار اسد در سوریه ایفا می‌کند و سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارد. عجیب نیست که این اتهامات وزیر کشور انگلیس در تل آویو مورد استقبال گسترده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.