سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرت فاطمه (س) شهید راه ولایت است

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به مجاهدت‌های حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان  امروز در جشن میلاد حضرت فاطمه (س) که به همت معاونت فرهنگی دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت روز زن و روز مادر گفت: باید از ظرفیت‌های گوناگون برای شناخت معرفت ائمه معصومین (ع) استفاده کنیم مخصوصا برای شناسایی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) که به عنوان یک الگو و اسوه برای زنان عالم است.

وی با اشاره به اینکه هر زن آزاده‌ای در هر گوشه از جهان باید با شخصیت وسیره‌ی این بانوی بزرگوار آشنا شود، افزود: یکی از اهداف برگزاری این جلسات ایجاد شناخت و معرفت است و اگر اهل فن، براساس مبانی که دراختیار داریم شخصیت ائمه معصومین (ع) را دقیق و براساس واقعیت‌ها تبیین کنند این معرفت دوستی ایجاد می‌کند و نتیجه‌ی این حب تبعیت خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان با اشاره به اینکه از مقام و جایگاه حضرت زهرا (س) در نزد خدا خیلی صحبت شده است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) جز اسرار الهی می‌باشد همان طور که محل دفن ایشان جز اسرار است.

موحد گفت:اگر بخواهیم زنان مومن، صبور، مهربان و باتقوا باشند و فرزندان نیک تربیت کنند، باید حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرمایند: "حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِو الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ" از دنیاى شما محبت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا.

حجت الاسلام  صباحی رییس شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان کرمان (شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های خانواده) همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) فقط الگویی برای زنان نیست گفت: خدامحوری، قران محوری، ولایت محوری و امام شناسی ایشان باید برای زن و مرد الگو باشد.

وی افزود: محور زندگی حضرت زهرا خدا، کتاب خدا، نگاه رسول خدا و انفاق در راه خدا بوده است و اگر ما هم محور زندگی خود را خدا قرار دهیم همه‌ی کارهایمان روبه راه خواهد شد.

حجت الاسلام صباحی با بیان این مطلب که از حضرت زهرا (س) فاصله‌ی زیادی گرفته ایم، بیان داشت: بیش از ۱۰۰ نام برای حضرت فاطمه زهرا گفته شده است پس چرا برای دخترانمان اسم زهرا و نام‌های دیگر ایشان را انتخاب نمی‌کنیم.

وی افزود: یکی از حقوقی که فرزند به گردن پدر و مادر دارد انتخاب نام است و چه اسمی بهتر از اسامی زیبای حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند باشد.

رییس شعبه ۶ تجدید نظر استان کرمان با اشاره به اینکه بهترین دختر، مادر و همسر، حضرت زهرا (س) است، بیان داشت: بیاییم قواعد زندگی، شوهرداری، فرزندداری و مادر بودن را از ایشان الگو بگیریم.
انتهای پیام/ی

یکی از حقوقی که فرزند به گردن پدر و مادر دارد انتخاب نام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.