سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت برخورداری از فرهنگ شهروندی در روستا‌های حاشیه شهر مشهد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ارائه آموزش‌های شهروندی به ساکنان روستا‌یی حاشیه شهر ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،احسان اصولی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توجه به موضوعات فرهنگی، هویتی و آموزشی در حوزه فرهنگ شهروندی برای روستاییان حریم شهر مشهد باید به همان میزان شهروندان مشهدی دارای اهمیت باشد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد ساکنان روستا‌های حاشیه شهر مشهد، نسبت به ضوابط و باید و نباید‌های زندگی در کلانشهری، چون مشهد اگاهی کامل داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد وجود تعارض و اختلاف فرهنگی را یکی از چالش‌های موجود در سکونتگاه‌های روستایی دانست و گفت: هرچه تعداد بیشتری از این روستانشینان، آموزش‌های شهروندی - فرهنگی لازم را فراگیرند، تبعات و معضلات ناشی از تفاوت و اختلاف فرهنگی کاهش یافته و گاه حتی هزینه ارائه خدمات شهری را کاهش و اداره شهر را آسان‌تر می‌کند.

اصولی در رابطه با فرصت‌های موجود در سکونتگاه‌های روستایی حاشیه شهر مشهد افزود: با توجه به تاریخی بودن منطقه دشت مشهد، روستا‌های حاشیه شهر مشهد هم از لحاظ هویتی دارای آثار و ویژگی‌های تاریخی و آداب و رسوم مختص به خود هستند و هم به لحاظ اشتغال و کار آفرینی، توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای را دارا می‌باشند.

وی تصریح کرد: می‌توان از این ظرفیت ها، در جهت ساماندهی این نقاط روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در آن‌ها بهره برد و بی‌شک درآمدزایی روستا‌های حاشیه‌ای، نقش بسزایی در ایجاد درآمد‌های پایدار جدید برای شهرداری ایفا می‌کند.

انتهای پیام//آ. ف


روستا‌های حاشیه‌ای مشهد، نقش مهمی در درآمد‌های پایدار جدید شهرداری دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.