سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فعال بانوان در حوزه دانشگاه و تحقیق

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به حضور ۱۶۶ نفر از بانوان در هیات علمی گفت: ۳۵ درصد اساتید زن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود ۴۷۵ عضو هیات علمی در این دانشگاه، گفت: از این تعداد ۳۵ درصد اساتید زن هستند در حال حاضر از مجموع حدود پنج هزار دانشجوی این دانشگاه، ۲۸۵۰ نفر آن‌ها دانشجوی دختر هستند.

نجفی  بیان  کرد: از مجموع زنان عضو هیات علمی این دانشگاه یک نفر دارای مرتبه استادی، ۲۹ نفر دانشیاری، ۱۰۹ نفر مرتبه استادیاری و ۲۷ نفر مربی هستند و در حال حاضر یک دانشکده، دو بیمارستان آموزشی درمانی و دو مرکز تحقیقاتی دانشگاه توسط زنان مدیریت می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از محققین زن این دانشگاه موفق به کسب بالاترین شاخص h. (h- index=۲۳) در میان محققین این دانشگاه شده است، بیان کرد: از مجموع ۱۴۳ اختراع ثبت شده در دانشگاه نیز هشت مورد آن مربوط به زنان مخترع است.

وی بابیان اینکه ۳۵۷ مقاله توسط محققین زن دانشگاه به چاپ رسیده است افزود: از مجموع استنادات به مقالات ISI تولیدی دانشگاه نیز ۱۴ درصد به مقالات تولیدی بانوان  و از مجموع ۵۱۰۳ مقاله اسکاپوس تولیدی دانشگاه، ۱۱۸۳ مقاله توسط زنان به چاپ رسیده  ۱۷ درصد  استنادات به مقالات تولیدی  اسکاپوس بانوان مربوط بوده است.
انتهای  پیام/ز

 

۳۵۷ مقاله توسط محققین زن دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه به چاپ رسیده است 

برچسب ها: علوم پزشکی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.