استاندار کرمانشاه گفت : تصور می‌کنم که کرمانشاه بیش از هر استانی به طرح ملی گفت و گوی خانواده نیاز دارد و امیدوارم با یک هم اندیشی در قالب این طرح بتوانیم بر مشکلات و چالش‌های اجتماعی غلبه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در همایش گفت و گوی ملی خانواده با حضور معاون رئیس جمهوری در اموز زنان و خانواده در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، گفت : در بازدیدی که چندی پیش به همراه مدیرکل بهزیستی استان از گرمخانه‌ها داشتیم با وضعیت ناراحت کننده‌ای در خصوص شرایط زندگی افراد حاضر در این مراکز مواجه شدیم.

وی گفت : اکنون که با نظرات و همفکری متخصصان، کارشناسان و صاحبنظران حاضر در جلسه امروز آشنا شدم امیدوار هستم تا بتوانیم با این هم اندیشی بر چالش‌های اجتماعی غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر چه چالش‌های اجتماعی با زلزله سال گذشته افزایش یافته، ولی چنین فرصت‌هایی که از این طرح و هم اندیشی حاصل می‌شود به عنوان یک سرمایه بزرگ می‌تواند بر آسیب‌ها غلبه کند.

بازوند ادامه داد: رسیدگی و کمک دهی به این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در سال ۹۸ قرار می‌گیرد و اگر نتوانیم این چالش‌ها را تعیین تکلیف کنیم و یا آن را به فرصت تبدیل نماییم، تهدید جدی تلقی می‌شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه بازسازی وضعیت روحی و روانی زلزله زدگان برای اولین بار در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی واقع شده است، گفت: ارگان‌های بسیاری از دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی گرفته تا سازمان‌های مردم نهاد پیگیر این مقوله مهم بوده اند.

بازوند با بیان اینکه بازسازی وضعیت روانی زلزله زدگان چالش سختی بوده و هست، گفت: از ۶ هزار و ۳۰۰ پس لرزه در استان، نزدیک به ۹۰۰ پس لرزه موجب هراس بالای زلزله زدگان شده و آنان را از خانه به بیرون کشانده و موجب تنش روانی در زلزله زدگان می‌شود.

وی از کرمانشاهیان به عنوان مردمانی مقاوم و صبور یاد کرد و گفت: این مردم به راحتی از کاستی‌هایی که دارند عبور می‌کنند، توقع آنچنانی ندارند، با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنان بیش از یکسال است که در کانکس‌ها کوچک زندگی می‌کنند.

بازوند اضافه کرد، همه این عوامل ما را ملزم می‌کند تا گفتگو‌ها و مهارت‌های ارتباطی را افزایش داده و در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده، شکاف بین نسلی راکاهش دهیم.

 

 

انتهای پیام/د

وضعیت ناراحت کننده‌ای در خصوص شرایط زندگی افراد حاضر در گرمخانه

 

برچسب ها: استانداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.