سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس مطرح کرد؛

سهم ۱۷ درصدی بانوان در مدرسه‌سازی/ ۳۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در کشور داریم

قربانی با اشاره به فعالیت خیّرین مدرسه‌ساز گفت: بانوان خیّر سهمی ۱۷ درصدی در مدرسه‌سازی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قربانی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس در گردهمایی رؤسای شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در کشور داریم که از این تعداد ۵ هزار و ۱۲۱ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند؛ همچنین ۴ هزار نهاد حقیقی و حقوقی در این فرآیند شرکت دارند و مابقی مردان هستند.

۷۴ خیّر بیش از ۴ میلیارد تومان تعهد ساخت مدرسه دارند

قربانی ادامه داد: از میان خیّرین زن مدرسه‌ساز ۷۴ خیّر بیش از ۴ میلیارد تومان تعهد ساخت مدرسه دارند و از میان استان‌ها هم استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، گلستان و کردستان بیشترین خیّرین زن را دارا هستند.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد خیّرین به طور افتخاری کار می‌کنند، گفت: سایر خیّرین کارمندان سازمان نوسازی یا وزارت آموزش و پرورش هستند.
 
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه ۴۱ درصد تعهد خیّرین مدرسه‌ساز مربوط به زنان است، اظهار کرد: از مجموع این تعهدات ۸۲ درصد برای ساخت مدرسه، ۱۷ درصد برای واگذاری املاک و آپارتمان و سایر تجهیزات مدرسه‌سازی است.
 
قربانی به تعهدات جشنواره بیستم خیّرین مدرسه‌ساز که اردیبهشت امسال برگزار شد، اشاره کرد و گفت: این تعهدات هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بود که ۵۱۱ میلیارد تومان تعهد خیّرین مرد، ۴۱ میلیارد تومان تعهد خیّرین زن و ۶۸۵ میلیارد تومان تعهد نهاد‌های حقوقی بوده است.

افزایش اعتبارات از سوی دولت برای  تکمیل پروژه‌های خیّرین

وی بیان کرد: دولت هم برای تکمیل پروژه‌های خیّرین تخصیص اعتبارات را افزایش داده و این رقم که در سال ۹۲، ۲۲ درصد بود، در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس بر نقش زنان بعد از پیروزی انقلاب تأکید کرد و گفت: زنان در عرصه مدرسه‌سازی نقش راهبردی داشتند؛ همچنین در منصب‌های مدیریتی بعد از پیروزی انقلاب حضور پررنگی را نشان دادند که نشان از استعداد بالای آن‌ها دارد.
 
قربانی ادامه داد: بانوان در نهاد‌های اجتماعی و به ویژه خیریه‌ها و مجامع خیّرین مدرسه‌ساز مؤثر ظاهر شدند و حتی برخی از آن‌ها در حوزه‌های مدیریتی نسبت به مردان قوی‌تر عمل کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز در سال ۷۸ آغاز به کار کرده است و در قالب ۶ منطقه در سراسر کشور ساماندهی شد.
 
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: سال آینده پیشنهاد می‌کنیم تا بانوان خیّر نقش مؤثرتری در فرآیند مدرسه‌سازی داشته باشند و بر این اساس همایش خیّرین مدرسه‌ساز برگزار خواهد شد و با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تنوع‌بخشی به مشارکت‌ها می‌توانیم این کار را از طریق بانوان خیّر دنبال کنیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.