سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۰ هکتاری باغات پسته در استان همدان

با توزیع نهال‌ های یارانه‌ای پسته، باغات پسته در استان همدان ۶۰ هکتار افزایش می یابد .

حجت الله شهبازی ، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:هم اکنون ۱۸۳ هکتار باغ پسته در استان همدان وجود دارد و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا سال آینده به باغات پسته استان همدان ۶۰ هکتار دیگر اضافه می شود .اکنون بیش از ۱۸۰ هکتار باغ پسته در استان وجود دارد .

وی از توزیع نهال‌های پسته یارانه‌ای برای باغداران استان همدان خبر داد و افزود: این نهال‌ها از سوی دولت خریداری و با قیمت پایین به باغداران تحویل داده می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به کم آب بر بودن کشت پسته و سازگاری این محصول با آب و هوای استان اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان ،توسعه باغ های پسته در دستور کار قرار دارد .

شهبازی از برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های توجیهی کشاورزان و باغداران استان همدان برای کاشت نهال‌های پسته خبر داد و افزود: در شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسد آباد کاشت نهال های پسته آغاز شده است و تا ۴ سال آینده این باغها  به تولید انبوه پسته می‌رسند.

وی ادامه داد: باغداران پسته علاوه بر تولید محصولی با قیمت مناسب و سود آوری بیشتر در مقایسه با سایر باغات می‌توانند در صادرات آن و ارز آوری بخش کشاورزی نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/ا

کاشت پسته در ۲۴۳ هکتار از باغات استان همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.