سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و آشکارسازی ۷۰ نقطه حادثه خیز همدان

رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۷۰ نقطه حادثه خیز این استان شناسایی و با نصب تابلو‌های هشداری برای کاربران ترافیک آشکارسازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رییس پلیس راه استان همدان گفت: چراغ‌های چشمک زن، شیار لرزاننده، میخ‌های رنگی چشم گربه‌ای و تابلو‌های ۱/۵ تا ۲ متری فسفری رنگ در محدوده‌های حادثه خیز نصب شده تا رانندگان پیش از ورود به این محور‌ها با کاهش سرعت و افزایش دقت مسیر را با سلامت عبور کنند.

وی اضافه کرد: محدوده‌های حادثه خیز بر اساس میزان بروز تصادف‌های جرحی، خسارتی و فوتی در یکسال مشخص می‌شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: برای هر یک از سوانح فوتی، جرحی و خسارتی نمره منفی پیش بینی شده که با رسیدن به یک عدد مشخص آن نقطه یا محدوده به عنوان حادثه خیز معرفی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبار بالایی برای ایمن سازی مناطق حادثه خیز نیاز است بنابراین تا پیش بینی اعتبار لازم، برای پیشگیری از بروز سانحه رانندگی، تابلو و علائم در این محدوده‌ها نصب می‌شود.

رییس پلیس راه استان همدان گردنه اسدآباد را یکی از جاده‌های حادثه خیز استان دانست و گفت: در یکسال گذشته ۱۴ تن در این گردنه ۱۵ کیلومتری جان باختند.

وی در ادامه گفت: برای ایمن کردن گردنه اسدآباد نیازمند تعریض جاده، نصب نیوجرسی و تغییر مکان سیستم روشنایی هستیم.

عزیزی ابراز کرد: جاده قدیم همدان - ساوه، جاده آورزمان و نهاوند کنگاور از دیگر محورهای حادثه خیزی است که ایمن کردن آنها اعتبار کلانی نیاز دارد.

وی ایمن بودن انسان، جاده و خودرو را سه ضلع تصادف دانست و افزود: پنج درصد رانندگان به قانون و مقررات رانندگی پایبند نیستند که این آمار با توجه به میزان تردد بسیار بالا است.

انتهای پیام/ ش

شناسایی نقاط حادثه خیز استان همدان

 

برچسب ها: پلیس راه ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.