سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار نیومکزیکو: حالت فوق‌العاده واقعی رخ نداده است

فرماندار ایالت نیومکزیکوی آمریکا اعلام کرد از آنجایی که هیچ حالت فوق‌العاده واقعی در مرز مکزیک رخ نداده، نیرو‌های گارد ملی را از مرز خارج کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «میشل لوین گریشام» فرماندار نیومکزیکو در مصاحبه با شبکه سی بی اس اعلام کرد به این دلیل تصمیم گرفت نیرو‌های گارد ملی را از مرز جنوبی کشور خارج کند که هیچ حالت فوق العاده واقعی رخ نداده بود.

وی در این خصوص گفت: من در مرز بودم و این مسئله را بررسی کردم که آیا بحران یا حالت فوق العاده‌ رخ داده است و چنین چیزی نبود. حقیقت این است که این سربازان زمانی باید در دسترس باشند که یک مسئله مهم یا حالت فوق العاده رخ داده باشد.

او این اظهارات را در حالی مطرح کرده که دونالد ترامپ در تلاش است از طریق اعلام حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک، بودجه مورد نیاز برای احداث یک دیوار در امتداد مرز جنوبی آمریکا را تأمین کند. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این دیوار است. در پی تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا، کنگره با پرداخت ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرد.

گریشام در تاریخ ۵ فوریه سال جاری میلادی دستور خروج تعداد ۱۱۸ نیروی گارد ملی نیومکزیکو را از مرز جنوبی کشور صادر کرد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر دستور داده بود که به منظور جلوگیری از ورود مهاجران از طریق مرز مکزیک، نیرو‌های گارد ملی باید نزدیک این مرز مستقر شوند.

نیومکزیکو هم از جمله آن ۱۶ ایالتی است که قانونی را در مخالفت با سوء استفاده دونالد ترامپ از حالت فوق العاده ملی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک امضا کرده بود. پیش از این هم یک گروه ۵۸ نفره از مقامات امنیتی سابق آمریکا در بیانیه‌ای مشترک که قرار است امروز علنی شود، اقدام دونالد ترامپ در اعلام حالت فوق العاده ملی در این کشور را محکوم کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.