سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملازهی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دیپلماسی راهی موثر برای کاهش ناامنی در مرزهای مشترک با پاکستان

کارشناس مسائل شبه قاره گفت:تنها چاره برای کاهش تنش‌ها در مرزهای شرقی مسیر دیپلماتیک است .

پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل شبه قاره  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اعلام آمادگی وزارت خارجه پاکستان برای همکاری با ایران در جهت مهار تروریست ها در مرزهای مشترک، اظهار کرد: دولت پاکستان مناسبات دیپلماتیک گسترده ای  را با  جمهوری اسلامی ایران دارد و تمایلی برای تخریب چنین تعاملی ندارد.

کارشناس مسائل شبه قاره بیان کرد: حادثه‌ای که طی هفته‌های اخیر در مرزهای شرقی کشور رخ داد تا حدی فضای رسانه ای دو کشور را تحت تاثیر قرار داد به طوری که عده‌ای  در داخل دولت اسلام آباد را در این زمینه مقصر جلوه دادند. 

وی ادامه داد: از همان ابتدای کار موضع دولت پاکستان این  بوده است که تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت مرزها به کار بگیرد. 

ملازهی افزود:با توجه به مشکلاتی که وجود دارد دولت پاکستان حاکمیت کاملی را بر مرزهای مشترک با ایران ندارد و همین موضع باعث شده تا تروریست ها در این منطقه  به راحتی عملیات انتحاری را انجام دهند.

وی تصریح کرد:پاکستان بارها اعلام کرده  است که ارتش این کشور اقداماتی را در مرزهای شرقی ایران انجام داده  اما در عین حال متذکر شده که به دلیل عدم حضور موثر دولت مرکزی اسلام آباد ایران می تواند  به شکل  کامل تری کنترل مرزها را بر عهده داشته باشد. 

  کارشناس شبه قاره در ادامه با اشاره به سفر بن سلمان به پاکستان،گفت:در شرایط کنونی  پاکستان به دنبال   حفظ تعادل و توازن در مناسبات منطقه‌ای است.

وی تاکید کرد: تنها  مسیر کاهش تنش‌ها در مرزهای شرقی راه حل  دیپلماتیک  است و مسیرهای غیر از آن مشکلات را افزایش می دهد.

ملازهی بیان کرد: هرگونه روابط همراه با تنش ممکن است پاکستان را به طرف عربستان سوق دهد لذا بهترین حالت این است که دو طرف از طریق راه حل سیاسی مشکلات به وجود آمده در مرزهای شرقی را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.