سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت مردم ژاپن با استقرار پایگاه نظامی آمریکا در استان اوکیناوا

مردم استان اوکیناوای ژاپن با برگزاری همه‌پرسی، مخالفت قاطع خود را با جابه‌جایی پایگاه نظامی آمریکا به یک روستای ساحلی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مردم استان اوکیناوا با شرکت در یک همه‌پرسی مخالفت قاطع خود را با جابه‌جایی پایگاه نظامی آمریکا در این استان مخالفت کردند.

روز یکشنبه یک همه‌پرسی غیرالزام‌آور در استان اوکیناوای ژاپن برگزار شد که طی آن ۵۲ درصدافراد واجد شرایط در این همه‌پرسی شرکت کردند و ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان به ساخت یک پایگاه نظامی آمریکایی در کنار روستای ساحلی «هِنوکو» مخالفت کردند و تنها ۱۹ درصد رأی‌دهندگان با جابه‌جایی پایگاه نیروی دریایی آمریکا از شهر پر جمعیت «گینووان» به این روستای ساحلی موافق بودند.

به خطر افتادن امنیت مردم محلی و همچنین نگرانی از نابودی اکوسیستم منطقه از جمله دلایل مخالفت مردم با انتقال پایگاه نظامی آمریکا بوده است.

به نوشته پایگاه راشاتودی، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن، اما با وجود مخالفت‌های گسترده مردم همچنان اصرار دارد که حضور آمریکایی‌ها در جزیره اوکیناوا برای قابلیت‌های بازدارندگی ژاپن و توانایی محافظت از خود در برابر دشمنان احتمالی حیاتی است.

بر اساس این گزارش، جزیره اوکیناوا نزدیک به نیمی از ۵۴ هزار نیروی نظامی آمریکا در ژاپن را در خود جای داده است. اما مردم محلی این استان همیشه علیه آلودگی صوتی و رفتار نیرو‌های آمریکایی دست به اعتراض می‌زنند. نیرو‌های آمریکایی طی سال‌های گذشته بار‌ها متهم به آزار و اذیت جنسی مردم بومی و حتی حوادث مرگبار شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: همه‌پرسی ، آسیا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.