سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش ملی پژوهشی پیراپزشکی و سلامت در سمنان

پنجمین همایش پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیش از ۵۰۰ مقاله تخصصی در موضوع پیراپزشکی و سلامت از سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی ولی نژادی دبیر همایش ملی پژوهشی پیراپزشکی و سلامت گفت: دانشجویان و محققان ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور از اول آبان برای فراخوان و دریافت و بررسی ۵۱۱ مقاله با دانشگاه میزبان همکاری کردند.

وی افزود: بهداشت و تغذیه، علوم پایه، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، بالینی، رادیولوژی، توانبخشی، دندان و هوشبری به ترتیب بیشترین مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش کشوری را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، فنون و تازه‌های بیهوشی، اتاق عمل، جراحی و تجهیزات نوین، مدیریت بهداشت و سلامت فردی و معنوی، توانبخشی و تغذیه در مراقبت‌های درمانی، انفورماتیک و فناوری‌های اطلاعاتی نوین سلامت، علوم پرستاری در فوریت ها، بلایا و مراقبت‌های اورژانس، تصویربرداری‌های پزشکی و حفاظت پرتوی، علوم پایه و بالینی، تشخیص‌ها و درمان‌های پزشکی و دندان پزشکی از مهمترین محور‌های تخصصی مقالات همایش سالانه دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

ولی نژادی با بیان اینکه تعداد مقالات همایش پنجم در مقایسه با پارسال از ۳۴۰ به ۵۱۱ اثر رسیده است، تاکید کرد: ۱۷۲ اثر از مجموع آثار با ۳۳ درصد فراوانی از دانشگاه‌های سایر استان‌ها و حدود ۷۰ درصد نیز از آثار محققان و دانشجویان استان سمنان است.

دبیر پنجمین همایش پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: ۱۲۰ داور بخش دانشجویی و هیات علمی کار بررسی آثار را بر عهده داشتند.

انتهای پیام / گ

همایش ملی پژوهشی پیراپزشکی و سلامت در سمنان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.