سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمل به شئونات اسلامی جزء خط قرمزها است/تدارک خراسان جنوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت:خراسان جنوبی با برنامه ریزی دقیق در تکاپو برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: خراسان جنوبی با برنامه ریزی دقیق در تکاپو برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی افزود:باید با رعایت شئونات اسلامی و توجه به مقام شهدا به ویژه در نوروزگاه ها همه تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به مسافران و گردشگران در استان به کار بندیم.

علوی مقدم گفت: انتظار می‌رود در تمامی ورودی شهر‌ها و ورودی‌های پرتردد استان فضایی را فراهم کرد تا خراسان جنوبی به مسافران و گردشگران معرفی شود.

رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به فعالیت ۴۰ اقامتگاه بومگردی در نوروز امسال افزود: ۲۷۸ غرفه بازارچه صنایع دستی در ۱۵۰ شهر و روستای استان راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار کمیته شهرداران ستاد خدمات سفر در استان تشکیل شده است، گفت: اجرای جشنواره بازی‌های بومی محلی، اجرای مراسم نوروزگاه در تمامی شهرها، چاپ کتابچه راهنما و راه اندازی اپلیکیشن راهنمای گردشگران از دیگر اقدامات در حوزه گردشگری است.

رمضانی افزود: موزه باستان شناسی مجموعه باغ اکبریه بیرجند نیز امسال به لحاظ معماری و محتوا تغییرات اساسی داشته و موزه عروسک‌های بومی نیز در بافت تاریخی بیرجند پذیرای مسافران نوروزی است.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان نیز خواستار استقرار بازارچه‌های محلی در بین راه برای استراحت رانندگان شد و اظهار کرد: این اقدام از وقوع برخی تصادفات ناشی از خستگی رانندگان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی محور‌های پرتردد استان در ایام پیک سفر شناسایی شده است، بیان کرد: از رانندگان به ویژه رانندگان اتوبوس‌هایی که مربوط به اردو‌ها هستند می‌خواهیم پیش از آغاز سفر اقدامات فنی خودرو و مدارک مورد نظر را بررسی کنند.

شهریاری مدیر کل جمعیت هلال احمر استان نیز از استقرار و آماده باش ۱۵۰ نیروی امدادی در ۳۰ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد:۱۰۵ عضو جوان نیز در پایگاه‌های هلال احمر در ورودی شهر‌ها مستقر هستند.

وی ارائه آموزش‌های امدادی و عمومی، راه اندازی ۱۸ فضای دوستدار کودک، ۱۶ ایستگاه سلامت و ۱۱ پایگاه خیمه نماز در پایگاه‌های هلال احمر در ورودی شهر‌ها را از دیگر برنامه‌های نوروز ۹۸ اعلام کرد.

بستانی معاون اداری و مالی مرکز صدا و سیمای استان نیز با بیان اینکه هزار و ۳۴۰ دقیقه برنامه در حوزه سیما ویژه نوروز تهیه شده است، گفت: علاوه بر ویژه برنامه تحویل سال، برنامه شبانه در ۱۳ قسمت، شب‌های زعفرونی در ۵ قسمت، بازتاب، ۱۳ مستند ۲۰ دقیقه‌ای، برنامه نمایی از ایران و اقلیم با محتوای معرفی جاذبه‌های گردشگری پخش می‌شوند.

وی افزود: همچنین علاوه بر معرفی جاذبه‌ها و اطلاع رسانی در وب سایت، در حوزه معاونت صدا برنامه‌های سفر خوش، نونوار، نوروز شو، بوی بهار، رادیو شب، صبح شرقی، گل گشت و ایران و در معاونت خبر نیز ۸۳ گزارش خبری با موضوعات معرفی جاذبه‌های گردشگری و سوغات تولید و پخش خواهند شد.

جاوید شهردار بیرجند نیز گفت: چهارشنبه بازار صنایع دستی با ۲۹۰ غرفه واقع در بلوار مسافر بیرجند فضایی مناسب برای برپایی نمایشگاه‌های بهاره و سایر نمایشگاه‌ها برای بازدید مسافران خواهد بود.

همچنین هزار و ۱۸۱ کلاس درس در ۱۷۵ مدرسه استان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده که به گفته واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان، ثبت نام برای این ۱۴ پایگاه از ۳ اسفند تا ۲۳ اسفند در درگاه اینترنتی امکان پذیر است.

شهرکی رئیس سازمان صمت استان نیز افزود:علاوه بر گشت‌های ثابت و سیار نوروزی، ۲۰ اکیپ مشترک در حال بازرسی در استان فعال هستند تا در تمامی استان به ویژه شهر‌های طبس و فردوس بر گشت‌های نوروزی ما نظارت کنند.

وی با تأکید بر نظارت بر قیمت بلیط‌های پرواز‌های داخلی و خارجی و تور‌های گردشگری از مردم خواست هرگونه تخلف و گران فروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/غ

لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی

برچسب ها: نوروز ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.