سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر شهروندی میتواند یک خیر باشد

مدیرعامل خانه خیران استان فارس گفت: هر یک از شهروندان شیرازی می توانند به وسیله یک کار نیک به یک خیّر تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالعلی شمس مدیرعامل خانه خیران استان فارس در نشست خبری، با بیان اینکه هر شهروندی می‌تواند یک خیّر محسوب شود، بیان داشت: اگر فرزندان خود را با رویکرد انسان دوستانه و کمک به دیگران تربیت کنیم، آن‌وقت است که هر شهروند ما می‌تواند برای خود یک خیّر باشد و افراد ناتوان و بی‌بضاعت را تحت پوشش گیرد.

شمس، افراد کم‌توان را مانند سایر افراد جامعه دارای عزت‌نفس دانست و گفت: نکته مهم در کمک به نیازمندان این است که این کمک‌ها باید با حفظ احترام و آبروی افراد صورت گیرد؛ چه‌بسا در غیر این صورت غرور و شخصیت آنان لطمه ببیند.

وی با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و لزوم توجه بیشتر به نیازمندان نیز اظهار داشت: طبیعتاً افراد نیازمند نیز محتاج توجه هستند و چه خوب است که خانواده‌ها در خرید شب عید خود نیز آنان را مدنظر قرار دهند.

شمس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد مؤسسات خیریه گفت: در سال ۷۹ برای نخستین بار در ایران موفق شدیم خانه خیران را راه‌اندازی و ایجاد کنیم.

وی از وجود ۲۰۰ موسسه خیریه در سطح استان فارس خبر داد و افزود: کار عمده مؤسسات خیریه کمک به ایتام، زنان بی‌سرپرست خانواده، کودکان کار، بیماران خاص و ... است.

مدیرعامل خانه خیران فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۸ هزار موسسه خیریه عضو انجمن خانه خیران در کشور هستند، ادامه داد: خانه خیران نهادی مردمی است و تحت حمایت هیچ تشکل دولتی نیست.

وی همچنین از طراحی نرم‌افزاری جهت معرفی و شناسایی شهروندان در خانه خیّران خبر داد و اظهار داشت: با واردکردن کد ملی در این نرم‌افزار می‌توان متوجه شد که این افراد تحت پوشش چه نهادی هستند.

مدیرعامل خانه خیران فارس با بیان اینکه مؤسسات خیریه تحت نظارت به‌هیچ‌عنوان حق جذب و جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی را ندارند، افزود: چاپ قبض، نصب صندوق، فعالیت در فضای مجازی، ایستادن در میدان‌های مرکزی و خیابان‌های اصلی شهر بدون اخذ مجوز امکان‌پذیر نیست.

شمس در پایان تأکید کرد: مخالف فروش قبض در معابر عمومی و منازل هستیم و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی می‌توانند مانع انجام چنین اقدام‌هایی شوند.
انتهای پیام/م

طراحی نرم‌افزار شناسایی خيران در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.