سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۱۳ هزار مورد بازرسی از کالا‌ها در سال جاری

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به انجام بیش از ۱۳ هزار مورد بازرسی از کالا‌ها در سال جاری، گفت : افراد باید مراقب کالا‌های تقلبی و دارای نشان استاندارد جعلی باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،یاسر مرادی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت‌های اخیر بسیاری از کالا‌ها در بازار باعث شده برخی افراد سودجو نسبت به ساخت کالا‌ها به صورت زیرزمینی و تقلبی اقدام کنند و آن را با قیمت کمتر به دست مردم برسانند، گفت : در این شرایط مردم باید بیشتر مراقب کالا‌های تقلبی و دارای نشان استاندارد جعلی باشند.

وی با بیان اینکه در این شرایط نظارت بر بازار از سوی اداره استاندارد نیز افزایش یافته است، گفت : در سال جاری و در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) با همکاری هفت کارشناس بیش از ۱۳ هزار مورد بازرسی از سطح بازار و از انواع کالا‌ها انجام شده است.

وی افزود: برای بسیاری از کالا‌ها نمونه‌برداری و آزمایش را نیز انجام دادیم.

مرادی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها انواع اقلام کالا‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد و کالا‌های غیر استاندارد و یا فاقد علامت استاندارد از سطح بازار جمع آوری خواهد شد.

به گفته این مسئول بازرسی‌ها در سال جاری نسبت به سال قبل دو هزار مورد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کالا‌های غیر استاندارد شناسایی شده در بازار کرمانشاه امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است، عنوان کرد: در سال قبل حدود پنج هزار قلم کالای غیر استاندارد را از سطح بازار جمع‌آوری کردیم که این تعداد در سال جاری حدود چهار هزار قلم کالا بود.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه نظارت بر روی کالا‌ها صرفا برای کالا‌هایی که مشمول استاندارد اجباری هستند انجام می‌شود، اظهار کرد: کاهش کالا‌های غیر استاندارد جمع‌آوری شده به معنای کاهش کالا‌های تقلبی نیست.

مرادی گفت: حدود هزار قلم کالا را در سطح بازار کنترل می‌کنیم و این در حالیست که بیش از ۳۰ هزار قلم کالا و خدمات در سطح بازار وجود دارد.

وی از مردم خواست هنگام خرید کالا‌ها خصوصا کالا‌های سلامت محور از جمله مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و ... حتما به نشان استاندارد درج شده بر روی کالا دقت کنند و از اصالت نشان استاندارد کالا مطمئن باشند.

مرادی درباره شرایط استعلام علامت استاندارد کالا نیز عنوان کرد: افراد می‌توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد هر کالا را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و نتیجه آن را مشاهده کنند .

 

 

انتهای پیام/د

مردم باید بیشتر مراقب کالا‌های تقلبی و دارای نشان استاندارد جعلی باشند

 

برچسب ها: استاندارد ، تعزیرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.