سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آب تالاب میقان اراک و ایجاد شرایط مناسب برای پرندگان مهاجر

بارندگی‌های زمستانی استان مرکزی موجب ایجاد شرایط مناسبی برای زیست گونه‌های مختلف تالاب میقان شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: خوشبختانه امسال با افزایش بارندگی‌های اخیر در استان ۷۰ درصد از حجم تالاب میقان اراک آبگیری شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه هر سال با آغاز فصل سرما بین ۱۰ تا ۲۰ هزار پرنده مهاجر به تالاب میقان اراک کوچ میکنند که بیشترین آن‌ها از نوع درنا خاکستری است افزود:با این حجم آبگیری شرایط مناسبی برای زیست گونه‌های مختلف در تالاب میقان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری و سنوات گشته اقدامات موثر و چشمگیری در حفظ و زنده نگه داشتن تالاب انجام شده است و پایش و نظارت بر وضعیت تالاب و پرندگان مهاجر بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه حفظ تالاب میقان اراک به عنوان استراحتگاه میان راهی پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: تالاب میقان با توجه به امکان پرنده نگری زیستگاه پرندگان مهاجر و رویشگاه گیاهان خاصی مانند قره داغ و قابلیت ایجاد تور‌های آموزشی و گردشی و بسیاری موارد دیگر حائز اهمیت فراوان بوده و درنتیجه ظرفیت تبدیل به یکی از قطب‌های بوم گردی را در کشور داراست.

انتهای پیام / ج

آبگیری ۷۰ درصد تالاب میقان اراک در زمستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.