سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و چین در عمارت اعیانی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد احتمالا در ماه آتی میلادی با «شی جین پینگ» در عمارت مارالاگو در ایالت فلوریدا ملاقات خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که در نظر دارد در ماه مارس (ماه آینده میلادی) نشستی با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در عمارت اعیانی اش در فلوریدا برگزار کند.

وی پس از پایان ملاقاتش با «لیو هی» معاون نخست وزیر چین، در گفتگو با خبرنگاران در دفتر بیضی درباره برگزاری نشست آتی خود با رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: احتمالا در مارالاگو. احتمالا خیلی زود در ماه مارس.

ترامپ همچنین اعلام کرد به دلیل پیشرفتی که در مذاکرات میان پکن و واشنگتن حاصل شده است، قصد دارد توافق صلح ۹۰ روزه‌ای را که اواخر سال گذشته میلادی با چین امضا شد و در یکم مارس پایان می‌یابد بار دیگر تمدید کند. وی در این خصوص گفت: «خب من یکم مارس را برای پایان آن تعیین کردم و هم اکنون تعرفه‌ها به ۱۰ درصد رسیده است. شما می‌توانید به رئیس جمهور شی بگویید که اگر ببینم پیشرفتی حاصل شده است، می‌توان این تاریخ را تمدید کرد و رقم تعرفه را به جای ۲۵ درصد روی ۱۰ درصد نگه داشت. من تمایل دارم این کار را انجام دهم.»

رئیس جمهور آمریکا از ماه ژوئن سال گذشته میلادی تعرفه‌های وارداتی ۲۵ درصدی بر روی کالا‌های چینی اعمال کرد که منجر به تشدید تنش‌های تجاری میان دو کشور شد. چین هم در مقابل تعرفه‌هایی را بر روی محصولات آمریکایی اعمال کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ترامپ و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق‌هایی درباره توقف اعمال تعرفه‌های بیشتر تا ۹۰ روز آینده دست یافتند. در واقع ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه‌ها بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را که قرار بود از اول ژانویه ۲۰۱۹ اعمال شود، به صورت موقت متوقف کند. پکن هم در مقابل قبول کرد مقدار قابل توجهی از محصولات حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعتی و ... را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.