سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛

ادغام سفارت و کنسولگری آمریکا در قدس موجب سلب حق مردم فلسطین می‌شود

وزارت امور خارجه آمریکا از ادغام سفارت و کنسولگری این کشور در اورشلیم (قدس اشغالی) در ماه مارس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد واشنگتن برنامه‌های خود برای ادغام سفارت و کنسولگری آمریکا در اورشلیم [قدس اشغالی] را در ماه مارس اجرایی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام سفارت و کنسولگری این کشور در قدس اشغالی در ماه مارس را تایید می‌کند، گفت: «این خبر را تایید می‌کنم.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد آمریکا سفارت و کنسولگری خود در قدس اشغالی را ادغام می‌کند. وی این حرکت را یک ماموریت دیپلماتیک برای تقویت روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی و افزایش کارایی سفارتش دانست.

گفته می‌شود روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان فلسطین به طور سنتی از طریق کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی صورت می‌گرفته است. در واقع، این کنسولگری به عنوان سفارت فلسطین در قدس مورد پذیرش آمریکا بوده است که با ادغام سفارت و کنسولگری، این حق از فلسطین سلب می‌شود.

پمپئو اعلام کرده است سفارت آمریکا با اختصاص یک واحد جدید در سفارتش در قدس اشغالی که تحت نظارت سفیر این کشور خواهد بود، به امور مربوط به فلسطین خواهد پرداخت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۷ ترامپ اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و از وزارت خارجه این کشور خواست تا روند انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس را آغاز کند. در ماه مه سال ۲۰۱۸، سفارت آمریکا در تل آویو به این شهر منتقل شد. اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت با استقبال صهیونیست‌ها روبرو شد، اما اعتراضات گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت. بنابر گزارش‌ها، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی معترض در نوار غزه در روز افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.