سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام روس: تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه تحت نفوذ آمریکا اتخاذ شد

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه اعلام کرد اجماع سیاسی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو تحت نفوذ و تاثیر آمریکا حاصل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا در پس تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو در ارتباط با ماجرای تنگه کرچ قرار دارد.

او با اشاره به تنش میان مسکو و کی‌یف بر سر ورود غیرقانونی کشتی جنگی اوکراینی به تنگه کرچ گفت: بدیهی است که اجماع سیاسی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه تحت نفوذ و تاثیر آمریکا حاصل شده است. تردیدی نیست که واشنگتن در پس این اقدام تحریک‌آمیز در تنگه کرچ قرار دارد. اوکراین کشوری است که از خارج اداره می‌شود و چنین گام‌هایی بدون تایید نیروی دریایی این کشور به سختی ممکن خواهد بود.

این مقام روس افزود: بسیار تاسف‌بار است که اتحادیه اروپا بار دیگر درگیر سیاست‌هایی شده که به صورت مستقل اتخاذ نشده است و همچنان تحت نفوذ آمریکاست. در نهایت، بروکسل منافع خود را به خاطر همبستگی منطقه یورو-اقیانوس اطلس فدا می‌کند. تلاش‌ها در اتحادیه اروپا برای رعایت قوانین بین‌المللی بار دیگر رنگ باخته و در عین حال معیار‌های دوگانه و رویکرد ضد روسیه قوت گرفته است.

شایان ذکر است، فدریکا موگرینی -مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- روز دوشنبه اعلام کرد کشور‌های عضو این اتحادیه به یک اجماع سیاسی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با ماجرای تنگه کرچ دست یافته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.