رئیس‌جمهور ونزوئلا از ورود ۳۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه روسیه به ونزوئلا خبر داد و اعلام کرد طی روز‌های آینده کمک‌های دارویی بیشتری وارد این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه از ورود سیصد تن کمک‌های بشردوستانه روسیه به ونزوئلا خبر داد و بار دیگر بر مخالفت خود با ورود کمک‌های غذایی و دارویی آمریکا به کشورش تاکید کرد.

او در اظهاراتی که از تلویزیون سراسری ونزوئلا پخش شد، گفت: روز چهارشنبه سیصد تن کمک بشردوستانه از روسیه رسیده است. این کمک‌ها محصولات دارویی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین یک بار دیگر اقدام آمریکا را در ارسال کمک به ونزوئلا به درخواست خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، یک «نمایش سیاسی»  توصیف کرد.

مادورو با تایید ارسال کمک‌های بشردوستانه از روسیه، ترکیه، چین و سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما از طرف همه آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل متحد حمایت‌های فنی دریافت می‌کنیم. طی روز‌های آینده خبر ورود کمک‌های دارویی یا مواد اولیه‌ای را که با استفاده از آن‌ها می‌توان در داخل کشور دارو ساخت، اعلام خواهیم کرد. این کمک‌ها از سوی کشور‌های مختلف و از طریق سازمان ملل متحد به ونزوئلا وارد می‌شود.

بحران سیاسی ونزوئلا دوشنبه این هفته وارد مرحله جدیدی شد. خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور، که خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرده است ابراز اطمینان کرد که کمک‌های بشردوستانه آمریکا به هر قیمتی که شده و به رغم همه مخالفت‌های شدید مادورو روز شنبه وارد ونزوئلا خواهد شد. دولت مادورو این کمک‌ها را مرحله مقدماتی برای مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا می‌داند.

انتهای پیام/

ورود ۳۰۰ تن کمک بشردوستانه روسیه به ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار