سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت عمرانی استانداری تاکید کرد؛

بهره برداری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها در توسعه روستایی

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت: باید از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاری‌ها در توسعه روستایی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، وحیدقربانی سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان گفت: این کارگروه در سه حوزه زیرساختی، فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بهره گیری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستایی و دهیاری‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: در هر منطقه حتی محرومترین نقاط استان ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برای توسعه وجود دارد که باید همه در کنار هم قرار گرفته و این توان را به عرصه تولید و توسعه آورده و زمینه اشتغال و رونق روستایی و معیشت آن‌ها را فراهم آورد.

محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به استان تخصیص یافته که ۴۰۸۰ میلیاردریال از آن، تسهیلات مصوب در بانک‌های عامل بوده و سرانجام برای ۳۵۳۰ میلیارد ریال، انعقادقرارداد بین بانک‌های عامل و متقاضیان تسهیلات صورت گرفته است.

وی افزود: تا کنون ۳۱۴۰ میلیاردریال تسهیلات به افراد و تعاونی‌ها پرداخت و زمینه ایجاد ۱۳۶۵۷ شغل جدید در روستا‌ها فراهم شده است.

سنجری با اشاره به مساله نظارت بر هزینه کرد این تسهیلات تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت مستمر بر هزینه کرد تسهیلات اشتغال روستایی دارند، چنان که این نحوه نظارت از سوی وزارتخانه به عنوان الگو معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: سود این تسهیلات در روستا‌های مرزی و محروم ۴ درصد و در سایرروستا‌ها ۶ درصد است.

انتهای پیام // ف. م
 

بهره برداری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاری‌ها در توسعه روستایی

برچسب ها: استانداری ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.