سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زایمان طبیعی ضامن سلامت مادر ونوزاد است

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی گفت:زایمان طبیعی یک موضوع انسانی و اجتماعی است که موجب سلامتی مادر و نوزاد می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اولین جشنواره ترویج زایمان طبیعی با محوریت مزایای زایمان طبیعی و معایب سزارین با حضور مادران باردار و دست اندر کاران امر زایمان در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خوی برگزار گردید.

فاطمه مقدم تبریزی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی ضمن برشمردن فواید زایمان طبیعی گفت:مادران باید علاوه بر آگاهی نسبت به زایمان طبیعی، باور داشته باشند که زایمان طبیعی برای سلامت مادر و نوزاد بهتر است.
 
وی بیان کرد:که اگر این باور در جامعه رواج پیدا کند آمار زایمان طبیعی به شدت رشد و در نتیجه آمار سزارین کاهش پیدا می‌کند.
 
وی افزود: برای رسیدن به این مهم باید فرهنگ زایمان طبیعی را تقویت کرد و آموزش‌های لازم در این زمینه برای مادران ارائه گردد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی در ادامه در مورد مسئولیت زایمان، گزارش مرگ و میر مادران و نوزادان و دقت در ثبت میزان تولد‌ها و همچنین در مورد اهمیت افزایش زایمان طبیعی بدون درد، توضیحات ارائه کرد.

در ادامه این جشنواره تعدادی از مسئولین امر زایمان در مورد مسائل محوری این جشنواره و اهمیت آن و فواید زایمان بدون درد سخنان ارائه نمودند.
 
در پایان این جشنواره به تعدادی از زنان باردار حاضر در جلسه جوایزی اهداگردید.
 
 
انتهای پیام/م

 تقویت فرهنگ زایمان طبیعی و بالابردن آگاهی در زنان باردار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.