سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنران حرم رضوی:

استفاده از سیره اولیای الهی برترین راهکار برای رسیدن به قرب الی الله است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: قرب الی الله عالی‌ترین درجه کمال اخلاقی انسان است و طبق منابع دینی استفاده از سیره و روش اولیای الهی برترین راهکار برای رسیدن به این مقام است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله سخنرانی‌های فرهنگی تبلیغی رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: انسان برای تحصیل کمالات مادی و معنوی نیازمند الگو‌هایی همچون فرستادگان خداوند است چرا که عالم هستی بر اساس نظام اسباب و مسببات استوار شده است و تمسک به سبب‌ها و وسایل برای رسیدن به کمالات مادی و معنوی، لازمه این نظام هستی است.

وی افزود: توسل ریشه عمیقی در ساختار شخصیت فردی و اجتماعی انسان دارد و کسانی که با توسل به ائمه اطهار (ع) و با بهره گیری از سیره آنان زندگی می‌کنند از این طرق وجود خودشان را نورانی می‌کنند.

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: ارتباط با خداوند از دو راه ارتباط بی واسطه با پروردگار و توسل به ائمه اطهار (ع) امکان پذیر است که انسان از هر دو راه می‌تواند به مقصدش یعنی استجابت دعا برسد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: خداوند در قرآن کریم انسان را در جهت کسب کمالات معنوی و قرب به درگاه الهی امر به توسل به اسباب تقرب همچون اهل بیت (ع) کرده است.

خطیب بارگاه منور امام هشتم (ع) اظهار داشت: حقیقت توسل در مکتب تشیع از جایگاه والایی برخوردار است لذا فرهنگ شیعه یعنی پیروی از اهل بیت (ع) برای نزدیک شدن به درگاه پروردگار و توسل هم چیزی جز واسطه قرار دادن ائمه معصومین (ع) و پیروی از آن‌ها برای تقرب به خداوند نیست.
 
وی گفت: توسل به اولیاء الهی وائمه اطهار (ع) نقطه اتصال انسان و پروردگار و عامل نجات از عذاب الهی است.

انتهای پیام // ف. م
 

توسل به ائمه اطهار (ع) عامل نجات از عذاب الهی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.