سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار حلبچه:

آمادگی همکاری برای بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه ایران را داریم

استاندار حلبچه گفت: آمادگی همکاری با ایران برای بی‌اثر شدن تحریم‌ها علیه این کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه امروز یکشنبه در نشست مشترک با استاندار کرمانشاه ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم فرزندان ما صدمین سال پیروزی انقلاب را به شما تبریک بگویند و استان حلبچه و اقلیم کردستان خود را مدیون مردم جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های بی دریغ آن‌ها می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه حلبچه در طول تاریخ و خصوصا در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ بار‌ها مورد ظلم و ستم قرار گرفته، افزود: در این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان و همراه ما بوده است.

استاندار حلبچه با اشاره به دیگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به این استان بیان داشت: از این رو ما مردم حلبچه همواره مدیون ملت ایران هستیم.

وی اشاره‌ای نیز به تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشت و گفت: این تحریم‌های خبیثانه نه تنها بر دولت جمهوری اسلامی بلکه تحریمی است که کودک و پیر و جوان کشور ایران را تحت شعاع قرار می‌دهد و باید تلاش کنیم که این تحریم‌های خبیثانه متلاشی و بی‌اثر شود.

توفیق رحیم عنوان کرد: روابط محکم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین استان‌های کرمانشاه و حلبچه علاوه بر کاهش اثر تحریم‌ها به سود مردم دو استان نیز هست و همچنین از نظر دینی حرکتی انسان دوستانه محسوب می‌شود که رضای خدا را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: اولین اقدام برای از بین بردن این تحریم‌ها حفظ امنیت مرز‌های دوطرف است و امنیت در جمهوری اسلامی به معنی وجود امنیت در اقلیم و استان حلبچه است.

استاندار حلبچه با بیان اینکه شهر حلبچه نزدیک به ۴ سال گذشته به استان تبدیل شد که ۱۲۰ هزار جمعیت و چهار بخش و یک شهرستان دارد، گفت: به لحاظ فرهنگی، دینی، اجتماعی و تاریخی استانی غنی است و اغلب روشنفکران کرد یا اهل حلبچه بودند و با در حوزه حلبچه زندگی می‌کردند.

وی استان حلبچه را فعال در حوزه جنبش‌های اسلامی دانست و بیان داشت: وجود مدارس متعدد دینی در این استان گواهی بر این ادعاست.

توفیق رحیم خصوصیات ۲ استان حلبچه و کرمانشاه را نزدیک به هم بیان کرد و اظهار داشت: حلبچه به لحاظ گردشگری یک استان باز محسوب می‌شود و دارای دشتی به عنوان «شاره زور» است که یکی ازبزرگترین دشت‌ها در جهان است.

وی افزود: از نظر ذخائر نفتی حلبچه غنی‌ترین ذخائر را دارد که می‌توان به سود دولت عراق و کشور ایران از آن استفاده کرد.

استاندار حلبچه ادامه داد: استان حلبچه دارای ۱۱۷ کیلومتر مرز مشترک با استان کرمانشاه است،  ما بر سر امنیت بسیار حساس هستیم و امنیت ایران را امنیت خودمان می‌دانیم و برای تقویت و ارتقای امنیت در هر دو طرف تلاش می‌کنیم.

وی از همزیستی مسالمت آمیز بین اقلیت‌های حلبچه سخن گفت و افزود: همچنین تاریخ حلبچه از نظر مبارزه با ظالمان بی نظیر است.

انتهای پیام /ا

نشست مشترک استاندار حلبچه با استاندار کرمانشاه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.