سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رجبی: مستنداتی درباره استفاده از سلاح سرد ندارم/ لژیونرهایمان را تا اردیبهشت در اختیار نداریم 

دبیر فدراسیون هندبال کشورمان گفت: درباره اتفاقات رخ داده در یدار تیم‌های زاگس و فراز بام در حال جمع آوری مستندات هستم.

محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اتفاقات  رخ داده در دیدار تیم های هندبال زاگرس اسلام آباد و فراز بام دهدشت در مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال کشور اظهار داشت: این اتفاق های رخ داده  برای هندبال خوشایند نیست، درست است این ورزش فیزیکی و درگیرانه و دارای تنش بالاست اما این اتفاق نادر است، ما ۱۶ هفته لیگ آرامی داشتیم شاهد چنین چیزی نبودیم.

او افزود:  در حال جمع آوری مدارک و مستندات  این بازی هستیم تا در جلسه کمیته انضباطی این اتفاقات را بررسی کنیم و با افراد خاصی برخورد کنیم.

مستنداتی درباره استفاده از سلاح سرد ندارم

او در پاسخ به این سوال که شنیده شده که تعدادی پس از بازی با ضربات چاقو و قمه آسیب دیده اند گفت: من هنوز مستنداتی در این زمینه ندارم و در حال بررسی این موضوع هستم و تنها در این خصوص مسائل گوناگونی را شنیده ام که ضد و نقیض است و نمی توان به آن پاسخ قطعی داد  اما مسئله ای که صد درصد است حضور تماشاگران در زمین بوده که غیر قانونی است و مطمئنا بررسی می کنیم و بر اساس فیلم ها، گزارش های ناظران و کارشناسان در جلسه ی فردا که  با حضور دوستان حقوقی مان و نمایندگان  وزرات  ورزش و جوانان برگزاری می شود  این مسئله را بررسی می کنیم.

رجبی در خصوص شباهت همین اتفاق با حادثه بازی تیم های هندبال شهرداری کازرون و سپاهان در سال گذشته و تمهیدات فدراسیون بیان داشت : هر چه به پایان مسابقات نزدیک می شویم حساسیت ها بیشتر می شود، در چند شهر  تماشاگران زیادی داریم و برای همین مسئله تمهیدات خاصی را در نظر گرفتیم، پیش از همین بازی هم به اداره کل و شورای تامین استان نامه نوشتیم و خواستیم که به ما برای برگزاری این دیدار کمک کنند و حتی پیش از بازی هم جلسه ای داشتیم و از نیروی انتظامی و حراست اداره کل خواهش کردیم برای این مسابقه کمک کنند، خوشبختانه حضور افراد حراست در این مسابقه خوب بود اما جمعیت خیلی زیاد بود و کنترل آن ها سخت شده بود.

او افزود: نیاز به فرهنگ سازی داریم تا هواداران بیاموزند که هیجانات خود را کنترل کنند تاکنون و در دیگر بازی هایی که با حضور هواداران فراز بام دهدشت برگزار شد چنین اتفاقی نیافتاده بود و ما باید با توجه به این مسئله چاره ای بیاندیشیم تا دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

عضو سابق تیم ملی هندبال کشورمان درباره بازرسی بدنی هواداران پیش از ورود به سالن مسابقه عنوان داشت: در شهرهای دیگر دیدم که بازرسی صورت می گیرد اما به هر صورت برخی مواقع دیده شده است که در رقابت هایی مانند فوتبال هم هواداران وسایلی را با خود حمل می کنند. به هر صورت من در این زمینه مستنداتی ندیدم و هنوز هم در حال جمع آوری مدارک هستم و هنوز مدارکی مبنی بر این که کسی با سلاح سرد آسیب دیده باشد و یا کسی به سالن مسابقه آورده باشد ندیدم اما همه مدارک را جمع می کنیم تا در کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

لژیونرهایمان را تا اردیبهشت در اختیار نداریم 

رجبی درباره شرایط تیم ملی و انتخاب سرمربی این تیم گفت: اردو های تیم ملی هندبال کشورمان در رده های پایه در حال برگزاری است و از آن جایی که بازیکنان رده پایه ما درگیر رقابت های لیگ نیستند مشکلی در این زمینه نداریم اما رده جوانان و بزرگسالان ما همه درگیر مسابقات لیگ های داخلی و خارجی هستند و ما تا اردیبهشت لژیونر ها را در اختیار نداریم که بیش از ۶۰ درصد تیم ملی مان را تشکیل می دهند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم همه بازیکنان را در زمانی که می خواهیم داشته باشیم در گذشته هم این مشکل را داشتیم تنها توانستیم برای یک ماه بازیکنانمان را در کنار هم جمع کنیم و این در حالی است که هندبال رشته ای است که به هماهنگی زیادی نیاز دارد و باید بازیکنان همه در کنار یکدیگر باشند و حضور نداشتن آن ها کار را سخت می کند اما تلاش می کنیم در روزهای هندبالی بازیکنانمان را جمع کنیم و اردوهایمان را برگزار کنیم، در حال حاضر هم می خواهیم در فاصله پایان مسابقات لیگ کشورمان و لیگ های خارجی اردو هایی را با حضور بازیکنان داخل برگزار کنیم.

با گزینه های مختلف از جمله یکی از سرمربیان پیشین برای هدایت تیم ملی صحبت کرده ایم 

بازیکن پیشین تیم ملی هندبال کشورمان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بیان داشت: در حال صحبت هستیم تا اعضای کادر فنی  را انتخاب کنیم همچنین برای هدایت تیم ملی از مربی خارجی استفاده می کنیم زیرا با هندبال اروپا که بالاترین سطح را دارد درگیرند و می توانند به ما کمک کنند.

او درباره گزینه های هدایت تیم ملی بیان داشت: گزینه هایی وجود دارند و ما با آن ها صحبت کرده ایم و حتی سرمربی که پیش از این هم هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است و با شرایط هم آشناست یکی از گزینه های ماست اما باید بر اساس شرایط و داشته هایمان تصمیم بگیریم، ما جلساتی تشکیل می دهیم و تلاش می کنیم تا کادر مناسبی را انتخاب کنیم. 

مرحله تائید مدارک نامزد های انتخابات فدراسیون انجام شده است 

رجبی درباره انتخابات فدراسیون هندبال بیان داشت: روال کاری بر این است که متقاضیان پس از ثبت نام تائید مدارک می گیرند و سپس یرای بررسی صلاحیت در خصوص آن ها تصمیم گیری می شود و در نهایت اسامی نامزد های نهایی مشخص می شود در حال حاضر هم تائید مدارک انجام شده است و ما منتظر اعلام اسامی نهایی هستیم تا تاریخ برگزاری انتخاب هم مشخص شود.

او درباره هیات هاعنوان داشت: انتخابات هیات ها هم در حال برگزاری است و هفته پیش یکی از انتخابات برگزار شد و در این هفته هم باید یکی دیگر را برگزار کنیم همچنین در حال برگزاری مجامع دیگر هیات ها برای برگزاری انتخاباتشان هم هستیم.

به دلیل زمان کمی که داشتیم نتوانستیم تیم دیگری را به لیگ اضافه کنیم

رجبی در خصوص لیگ برتر هندبال و کیفیت مسابقات آن گفت: سال ها است که مسابقات لیگ برتر هندبال با ۸ تا ۱۰ تیم برگزار می شود اما همواره شرایطی هم در این تاثیر گذار است و برخی تیم ها با نزدیک شدن مسابقات با مشکلاتی رو به رو می شوند و نمی توانند در مسابقات حاضر شوند. 

او افزود: امسال تیم هندبال هپکو اراک نتوانست در مسابقات لیگ برتر به دلیل برخی مشکلاتش حاضر شود و از آن جایی که زمان بسیار کمی داشتیم نتوانستیم تیم دیگری را جایگزین تیم هپکو اراک کنیم و حتی تا دو هفته ابتدایی مسابقات هم نام این تیم را در جدول قرار داده بودیم چون صحبت شده بود که برگردند اما این گونه نشد. 

دبیر فدراسیون هندبال درباره نتایج متغیر برخی تیم های در مسابقات لیگ گفت: نتایج و جایگاه تیم ها در رقابت های لیگ برتر به نیرو های انسانی باز می گردد که توسط این تیم ها جذب شده اند  به طور مثال تیم نفت و گار گچساران سال گذشته از ملی پوشان استفاده می کردند اما به دلیل تغییر بودجه نتوانست نیرو های قدیمیشان را حفظ کند و آن ها ترجیح دادند تا از نیرو های جوان تر استفاده کنند و در نتیجه جایگاه خود را در جدول از دست دادند و ملی پوشان سابق این تیم راهی تیم های دیگر شدند.

او در ادامه و در خصوص مشکلات پیش روی باشگاه ها برای تیم داری و راه های ممکن مانند کم تر شدن هزینه ورودی و یا امکان پخش بازی ها بیان داشت: برخی تیم ها مانند شهرداری کاشان که حالا حضور ندارند به طور کلی از همه رشته های ورزرشی کنار گرفت و این صحبت تنها برای هندبال نیست و همه تیم ها با ثبات نیستند که همیشه تیم داری کنند و  برخی برای مقطعی می آیند و می روند.

رجبی ادامه داد: باشگاه شهرداری کاشان علاوه بر هندبال در بسکتبال هم حضور فعال و خوبی داشت اما به دلیل تغییر و تحولات، این باشگاه از رشته های مختلبف از جمله هندبال، بسکتبال و فوتبال کناره گیری کرد. 

او ادامه داد: ما در بخش های مختلف بانوان و آقایان حمایت می کنیم و با باشگاه های مختلف رایزنی هایی را انجام داده ایم و چند باشگاهی که امسال وارد شدند تیم هایی خوب و باشگاه های نام داری بودند که پیش از این هم در هندبال حضور داشتند و دوباره بازگشتند و به طور قطع این قضیه کمی زمان بر است تا باشگاه های معتبری که می خواهیم را اضافه کنیم و یا دوباره زمینه بازگشت آن ها را فراهم کنیم. 

باید برای پخش بازی ها زیر ساخت مناسب داشته باشیم 

دبیر فدراسیون هندبال افزود: قصد داریم برای آن که بتوانیم بازی های لیگ برتر هندبال را با تاخیر یا به صورت زنده پخش کنیم زیر ساخت های لازم را ایجاد کنیم، برخی از استان ها زیر ساخت را ندارند و ما به همین دلیل نمی توانیم بازی ها را پخش می کنیم.

او ادامه داد: لیگ پویا لیگی است که بازی های آن سر زمان معین انجام شود، همه بازی ها در سلامت و بدون مشکلی برگزار شود که لیگ هندبال این ویژگی ها را دارد اما برخی اتفاقات هم رخ داد با این حال ۱۶ هفته این رقابت ها در سلامت کامل و بدون مشکل پیگیری شد، هندبال به طور کلی لیگ پویایی داشته و بدون مشکل پیگیری شد.

رجبی درباره حاضر نشدن دو تیم لیگ برتر در هفته چهاردهم این رقابت ها بیان داشت: به هر حال برخی مواقع مشکلاتی به وجود می آید اما بیشتر بحث من منابع مالی باشگاه هاست این مشکل تنها برای هندبال نیست و این رشته هم مستثنی نیست و همین برای تیم ها مسائلی را به وجودآورد که باعث شد در مسابقه ای حاضر نشوند و مشکلات مالی بعضی مواقع خود را این گونه نشان می دهد اما این موضوع در کمیته انضباطی برگزار می شود و این گونه نیست که تیمی بدون مشکل در مسابقه ای حاضر نشود. 

تیمی که ۲ غیبت داشته باشد از مسابقات کنار می رود

او درباره بند قانونی این اتفاق بیان داشت: بر اساس آئین نامه چنانچه تیمی از حضور در زمین برای ۲ بار امتناع کند به طور کلی از مسابقات کنارمی رود ما قوانینی را در نظر گرفتیم و اجرا می کنیم و در صورتی که ببینیم عمد و قصدیی در کار باشد با عوامل آن برخودر می کنیم. 

رجبی درباره غیبت تیم های تهرانی در مسابقات لیگ برتر عنوان داشت: سال گذشته هم صحبت شد و شاهد بودم که رحیمی با باشگاه های بزرگ صحبت کرد و برخی تیم ها برای این که بودجه را بسته بودند نتوانستند در این مسابقات حاضر شوند و ما در حال رایزنی هستیم تا نماینده ای از تهران داشته باشیم، شرایط سخت است اما تلاش می کنیم تا این اتفاق بیافتد همچنین تنها نماینده تهران در رقابت های لیگ برتر سال گذشته نتوانست امتیاز های لازم را کسب کند و در لیگ باقی بماند. 

بازیکنان برای دستمزد بیشتر و مسائل فنی لژیونر می شوند

بازیکن سابق تیم ملی هندبال کشورمان درباره حضور تعداد زیادی از بازیکنان در لیگ های خارجبی بیان داشت: اگر بخواهیم اصول را رعایت کنیم باید بیشتر بازیکنان در ایران باشند و برای ما فدراسیونی ها که می خواهیم اردوی تیم ملی را برگزار کنیم زیرا همه بازیکنان را در اختیار نداریم اما بخشی از این بحث ها به دستمزد ها بازمی گردد و این تنها برای رسته ما نیست در دیگر رشته ها هم به دلیل نوسانات مالی هم این گونه است و ما هم دست داریم همان دستمزد های خارجی را همین جا پرداخت کنیم و می خواهیم بستر را فراهم کنیم تا بازیکنانمان به ایران بازگردد اما در حال حاضر چنین شرایطی را نداریم اما دو بحث وجود دارد یکی بحث مالی است و دیگر بحث فنی، ما در حال حاضر بازیکنان خوبی داریم که در رده های بالاتر و کشورهای دیگر است. 

او ادامه داد: مشکل ما در حالت کلی به ۲ بخش تقسیم می شود ایتدا به دلیل شرایط مالی و تفاوت دستمزد های داخل و خارج ایران و دیگری بحث فنی و حضور ستارگان ایرانی در لیگ های مطرح جهان است زیرا ما بازیکنان خوبی داریم که در لیگ های مطرح بازی می کنند و از نظر فنی می تواند کمک زیادای داشته باشد. 


بیشتر بخوانید:

رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ هندبال: با متخلفان برخورد می‌کنیم‌

برتری فولاد، نیروی زمینی و ذوب آهن در لیگ برتر هندبال

رجبی: جلسه کمیته انضباطی فدراسیون هندبال روز دوشنبه برگزار می‌شود


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.