اعضای هیئت رئیسه  فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و با استناد به اساسنامه قدیمی خواستار لغو حکم سرپرستی افشین داوری شدند.

ماجرای نامه سرگشاده به وزیر/ استناد هیات رییسه والیبال به اساسنامه قدیمی! /// ویرایش///به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه وزیر ورزش و جوانان در راستای پیروی از قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته‌ ، افشین داوری را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون والیبال منصوب کرد و خط پایانی به ریاست احمد ضیایی در این فدراسیون کشید، اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان و شخص مسعود سلطانی فر عنوان کردند که سرپرستی افشین داوری را به رسمیت نمی‌شناسند.

این نامه در حالی به دفتر مسعود سلطانی فر ارسال شد که ماده استناد شده اعضای هیئت رئیسه والیبال مربوط به اساس نامه قدیمی فدراسیون ها  (اساسنامه تدوین شده در سال 78) است. و این اساس نامه در سال 81 با تغییراتی روبه رو شده که از چشم هیئت رئیسه فعلی والیبال دور مانده است. در اساس نامه فعلی که سال 81 تغییراتی را به خود دیده و در ماده 10 آن آمده است: 

« رئیس فدراسیون به مدت چهار سال انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی بلامانع است. در تبصره نخست این آیین نامه قید شده است که قبول استعفا و برکناری ریس فدراسیون به تشخیص رئیس سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش فعلی) و یا‌پیشنهاد مجمع و موافقت ایشان انجام می‌پذیرد. و در تبصره دوم نیز قید شده است که :رئیس سازمان بلافاصه پس از عزل و یا قبول استعفای رئیس فدراسیون فردیرا به عنوان‌سرپرست منصوب خواهد نمود. »

با استناد به این دو تبصره اساسنامه فدراسیون های ورزشی، نامه ارسالی اعضای هیات رئیسه والیبال  به سلطانی فر  وجاهت قانونی ندارد. چه آنکه انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌های ورزشی در صورت خلع ید رئیس قانونی به هر دلیلی اعم از فوت، استعفا، بیماری، برکناری و... جزو اختیارات وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود و در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی به صراحت به آن اشاره شده است. به نظر می‌رسد که اعضای هیات رئیسه هیچ آگاهی نسبت به آخرین اساسنامه ندارند. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که  اگر تصمیم وزارت ورزش و جوانان و انتخاب سرپرست برای فدراسیون والیبال غیرقانونی بود، باید پیش از این 51 فدراسیون ورزشی ایران تعلیق می شدند چه آنکه در نمونه های مشابه در یک دهه اخیر در همه فدراسیون های ورزشی، انتخاب سرپرست برای فدراسیون از سوی وزیر ورزش یک روال بدیهی بوده که بارها اجرا شده و هیچ اتفاقی نیز رخ نداده است.

اینکه فدراسیون نشینان فعلی والیبال بعد از برکناری رئیس این فدراسیون در تلاش برای اثبات برادری خود بوده و اقدامات لازم را برای تغییر این ماجرا به کار بگیرند، شاید امری طبیعی باشد اما انتظار این است که نفرات هیئت رئیسه یک فدراسیون بیش از هرچیز تابع قوانین بوده و برای استناد به ماده ای در اساس نامه و آیین نامه ها، از آن آگاهی کامل داشته باشند. وزارت ورزش پیش از انتخاب افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال ، چندین و چند سرپرست را در فدراسیون های دیگر معرفی کرده است و جالب این است که هیئت رئیس فدراسیون والیبال تصور می کردند که در فدراسیون والیبال باید اتفاقی غیر از این رخ  بدهد. 

حال باید منتظر ماند و دید واکنش وزارت ورزش به نامه سرگشاده هیئت رئیسه والیبال چه خواهد بود. آن هم در حالی که امروز مراسم معارفه سرپرست جدید فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و افشین داوری به طور رسمی و با دستور مستقیم وزیر ورزش تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال، عهده دار مدیریت این فدراسیون خواهد شد. 


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

بررسی نامه اعتراض آمیز هیئت رئیسه والیبال به وزارت ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.