سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده شهدای مدافع حرم به تماشای «خورشید از حلب طلوع می‌کند» نشستند

نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» در آخرین شب از اجرای خود میزبان خانواده شهدای مدافع حرم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» امشب در آخرین اجرای خود در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، میزبان احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و خانواده شهدای مدافع حرم بود.

نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» به کارگردانی کوروش زارعی از جمله آثار بین‌المللی ایران است که پیش از این در کشور سوریه روی صحنه رفته و تا امروز در ایران نیز با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

این اثر نمایشی نشان داده، پرداختن به موضوعات ملی نیز می‌تواند مردم را بیش از آنچه که امروز هست، به سالن‌های تئاتر بیاورد. البته که چنین انگشت شمار است و صرفا محدود به مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌شود.

جنس مخاطبان این گونه از تئاتر خانوادگی‌تر است، یعنی همان چیزی که هر خانواده با خیال راحت می‌تواند با فرزندان خود به سالن نمایش برود و رضایت نسبی تماشاگران را جذب کند.

حضور چشمگیر مردم برای تماشای نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» و بی‌نظمی سالن در انتخاب صندلی‌ها ما را به این واداشت که پیگیر این همهمه باشیم‌. با مسئول انتظامات سالن که صحبت کردیم اشاره به فروش خیلی کم صندلی‌ها کرد و گفت:" تعداد خیلی کمی از بلیت‌ها و صندلی ها برای امشب فروخته شده است و مابقی که اینجا حضور دارند یا مهمان عوامل نمایش هستند یا از طریق‌های دیگر بدست آورده‌اند."

از او درباره حضور مهمان‌های ویژه امشب جویا شدیم و او ادامه داد: " بله، امشب یک ردیف جلو مختص مهمانان ویژه است و باید بگویم که هر شب میزبان خانواده‌های شهدای مدافع حرم بودیم."

یکی دیگر از تماشاگران که همراه خانواده و فرزند کوچک خود به تماشا آمده بود، درباره انتخاب دیدن این نمایش و دیگر آثار جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند»، مردمی‌تر است و دوست داشتم کاری را ببینم که بتوانم با زن و فرزندم بیایم، ولی بقیه اجراها را کمتر با ذائقه من مخاطب عام منافات دارد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.