سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان/ انتخاب سی کتاب در حوزه های مختلف

بیستمین مراسم انتخاب کتاب سال و رونمایی از مجموعه کتاب‌های معرفی مفاخر استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد علیزاده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسنان کرمان هم اکنون در بیستمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان  با حضور وزیر ارشاد گفت: ما جزء اولین استان‌هایی هستیم که مراسم رونمایی از کتاب را برگزار کردیم.

وی بااشاره به در رونمایی از مجموعه کتاب‌های مفاخر استان به ارتباط خوب بین دانشگاه و اداره ارشاد اشاره کرد و افزود:  انتخاب کتاب سال کار علمی و دانشگاهی است و انتشار فصلنامه‌های پژوهشی و کمیته علمی انجمن آثار و مفاخر استان  از جمله این ارتباط‌ ارزنده است .

علیزاده  گفت: حوزه نشر از سال ۷۷ دارای هیات چاپ و نشر شده و جز استان‌های پیشتاز بوده ایم.

وی تعداد کتاب‌های منتشر شده توسط ناشران محلی و استانی را  ۳۱۰۰ کتاب به تیراژ بیش از ۵ میلیون نسخه دانست و افزود: خرید کتاب از مولفان و ناشران از سال ۹۲ روند رو به رشدی داشته است.

احمد یوسف زاده دبیر علمی بیستمین دوره جایزه کتاب استان کرمان بیانیه این رویداد را صادر  و در آن به رشد در زمینه کتاب اشاره کرد و گفت: ۵۵۵ کتاب به دبیرخانه با موضوعات مختلف ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت.

فدایی استاندار کرمان  هم گفت: مفاخر استان کرمان در قالب کتاب  برای جوانان همراه با سوابق  آن‌ها تهیه شده است.

وی تصریح کرد :ما برای فرهنگ جایگاه بالایی قائلیم و توسعه بدون توجه به فرهنگ و زمینه‌های فرهنگی امکان پذیر نیست و در استان سعی شده به فرهنگ توجه و کار‌های فرهنگی در اولویت قرار گیرد و در این راستا کار‌هایی را آغاز و کار‌هایی را قرار است آغاز کنیم.

در پایان در حوزه‌های ادبیات کودک، شعر، پزشکی و بهداشت، علوم تربیتی و اجتماعی، داستان ، رمان و... ۳۰ کتاب شایسته تقدیر شدند.

در این مراسم همچنین از بیش از ۲۰ عنوان  کتاب مفاخر استان رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

معرفی کتاب سال استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.