سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی آستان قدس رضوی:

تلاش استکبار جهانی برای نفوذ به مخاطبان جوان

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: دشمنان واستکبار جهانی درقالب تبلیغات نادرست، تمام اهداف و تلاششان نفوذ بر مخاطبان جوان است و محتوای پایین و کثیف خود را در لباس زیبا به خورد ملت‌ها و جوانان می‌دهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه نخستین مدرسه ملی و فصلی «روانشناسی اسلامی و اندیشه ورزی در روانشناسی» که شب گذشته به همت مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: روز صدور بیانیه دقیق و عمیق رهبر عزیزمان به یکی از نقاط عطف و هدایت و راهبری انقلاب اسلامی تبدیل شده است، این بیانیه به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصلی جدید ارائه شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداخته‌اند.

معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: ایشان با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در ۷ سرفصل اساسی بیان کردند، ۷ بند ارشادی که بند نخست با اهمیت علم و پژوهش و علم پژوهی و کاربرد‌های آن بیان شده است.

نژاد نوری درادامه گفت: ما به طور سنتی مشاهده می‌کنیم مجموعه‌های علمی از روش سیستماتیک، گروهی و نظام‌مندی برای پیشبرد اهداف علمی خود بهره نمی‌برند و کمتر با نگاه برنامه طولانی مدت یا به شیوه‌های علمی از فرهیختگان استفاده می‌کنند.

وی افزود: وظیفه معاونت علمی آستان قدس رضوی این است که زمینه‌ها را به نحوی فراهم کند تا علم در تمام شئونات مختلف آستان قدس رضوی خودش را نشان دهد و همچنین نیاز‌های سازمان‌ها را به شیوه‌های علمی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.

معاون علمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تبلیغات امری بسیار کلیدی و اساسی است، ادامه داد: امروزه شاهد هستیم دشمنان قسم خورده و استکبار جهانی در قالب تبلیغات نادرست، تمام اهداف و تلاششان نفوذ بر مخاطبان جوان است و محتوای پایین و کثیف خود را در لباس زیبا به خورد ملت‌ها و جوانان می‌دهند.

مهدی نژاد نوری گفت: در چنین شرایطی نمی‌شود با تجارب فردی یا ذوقی دست به تبلیغات زد؛ بلکه تبلیغات امری شبکه‌ای و دارای مسائل ریز علمی است که باید در عمل پایش و به صورت موثر از آن استفاده شود.

وی بحث مشاوره و روانشناسی را از عرصه‌های دیگری دانست که با نگاه فرهنگی در آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است و افزود: در حال حاضر بحث مشاوره و روانشناسی در بحث ابزار، نظریه ها، شیوه، ارتباطات، دسترسی، نظارت و بررسی مواجه شده است.

معاون علمی آستان قدس رضوی در پایان به ویژگی‌های یک مجموعه علمی در بحث روانشناسی اشاره کرد و دامه داد: تولید علم، نگاه اسلامی، ارائه خدمات کیفی، خدمت‌رسانی به محروم‌ترین اقشار جامعه، ارائه الگو در سطح ملی و بین‌المللی از جمله این ویژگی‌هاست.

انتهای پیام //ف. ک


افتتاحیه نخستین مدرسه ملی و فصلی در خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.