سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دومین دانشگاه برتر کشور شناخته شد

موسسه اطلاعات علمی «Clarivate Analytics» برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران را اعلام کرد و بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس اعلام موسسه اطلاعات علمی «Clarivate Analytics» برترین دانشگاه‌های ایران معرفی شدند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دوم را کسب نمود.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان براساس شاخص‌های مختلفی انجام می‌گیرد؛ از جمله این شاخص‌ها می‌توان به آمارهای تجربی، کیفیت اساتید، بورس‌های اعطایی، تعداد دانشجویان، امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله شاخص‌های تاثیرگذار در رتبه بندی یک دانشگاه محسوب می شود که به نوعی بیانگر خروجی علمی دانشگاه هستند گفت: حجم پژوهش‌های انجام شده، درآمدهای پژوهشی و اعتبار تحقیقات کیفیت آموزش از جمله شاخص های بسیار مهم در رتبه بندی ها به شمار می رود.

تفقدی افزود: ISI یا همان موسسه اطلاعات علمی (Institute for Scientific Information) یکی از موسسات معتبر در عرصه جهانی می باشد و بدلیل دارا بودن استاندارهای بالای علمی و ارزیابی درحال حاضر درجایگاه نخست جهانی قرارگرفته است. معیارهای ارزیابی و ارزش دهی این موسسه موردقبول تمامی مراکز پژوهشی و علمی دنیا بوده و فعالیتش تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ تأسیس شد.

انتهای پیام//آ.ح
 


دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه دوم دانشگاه های برتر کشور را دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.