سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان:

دستگاه های دولتی از پتانسیل های نظام مهندسی کشاورزی استفاده نمی کنند

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از دستگاه های دولتی مرتبط با بخش کشاورزی خواست به تکالیف خود نسبت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اعظم نسیمی زاده، دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: دستگاه های دولتی به گنجایش نظام مهندسی کشاورزی بی توجهی می کنند، و در ماده ۲ و ۶ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دولت موظف و مکلف شده است تا بخشی از تصدی گری خود را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار نماید اما عملا این موضوع اجرایی نشد.

وی افزود: بخش کشاورزی استان دارای ظرفیت های زیادی برای بکارگیری و اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی است و اگر در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، دستگاه های دولتی به تعهدات خود نسبت به سازمان این نظام عمل کنند نه تنها شاهد توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی استان خواهیم بود بلکه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان  این  بخش  کاهش می یابد.

نسیمی زاده با تاکید بر اینکه قانون به صراحت بر ضرورت واگذاری امور به نظام مهندسی کشاورزی تاکید کرده است، بیان داشت: زیرساخت های لازم برای تحول در بخش کشاورزی نیز فراهم شده و علیرغم تاکید دولت برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اما زمینه حضور اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه های کشاورزی عملا فراهم نیست.

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: انتظار می رود با توجه به پتانسیل های نظام مهندسی کشاورزی دستگاه های دولتی از ظرفیت های این سازمان در راستای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با دارا بودن بیش از ۱۴ هزار عضو یکی از بزرگترین تشکل های بخش کشاورزی استان است و  برای تحقق اهداف و سیاست های خود و دفاع از حقوق صنفی و قانونی جامعه مهندسین کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نسیمی زاده در پایان گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به دنبال اتخاذ تدابیر مناسبی برای تسهیل آموزش مهندسین بیکار کشاورزی و ورود آن ها به عرصه کشاورزی است.

انتهای پیام/ ن

استفاده دستگاه های دولتی از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی

برچسب ها: کشاورزان ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.