رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان خواستار استفاده از ظرفیت ها مهندسان کشاورزی استان در اجرای طرح 550 هزار هکتاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازمحمدرضا بهبهانی‌نژاد  با اشاره به اهمیت طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری در راستای افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغالزایی بیان کرد:  به موازات اجرای این طرح و تبدیل زمین‌های کشاورزی از حالت سنتی به مدرن باید به آموزش کشاورزان و بهره برداران توجه ویژه‌ای شود .

وی گفت : کشاورزان که تاکنون به شکل سنتی کشت و کار کرده‌اند اکنون برای اینکه به شیوه نوین فعالیت کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند و مهندسین کشاورزی خوزستان این آمادگی را دارند تا در کنار کشاورزان باشند و توصیه و آموزش لازم را به کشاورز بدهند .

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه مهندسین کشاورزی بیان داشت: رهبر انقلاب چندی پیش فرمودند از مهندسان کشاورزی باید استفاده کنیم اما می‌بینیم که بعضا مسئولان بر خلاف منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند .

بهبهانی‌نژاد خاطرنشان کرد:  انتظار می‌رود از سوی مسئولان، بیشتر به مهندسین کشاورزی خوزستان بها داده شود و در طرح 550 هزار هکتاری که مزین به نام مقام معظم رهبری است از توان مهندسین کشاورزی برای آموزش و ترویج استفاده شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته در خصوص طرح 550 هزار هکتاری در استانداری و به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد نیز بر ضرورت توجه به مقوله آموزش در این طرح تاکید شد و معاون برنامه ریزی استانداری هم در این جلسه اعلام کرد که بین یک تا 2 درصد از بودجه این طرح باید به آموزش اختصاص داده شود .


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: هم اکنون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با داشتن بیش از 300 شرکت و 8 هزار و 500 عضو در قالب شرکت‌های مذکور بعنوان بزرگترین تشکل خصوصی در استان دارای ظرفیت‌های زیادی برای کمک به بخش کشاورزی خوزستان است و آمادگی دارد در پروژه‌های کشاورزی استان به ویژه طرح عظیم 550 هزار هکتاری در کنار کشاورزان باشد .

 بهبهانی‌نژاد گفت: طی ماه‌های اخیر برای تشریح ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی، مکاتبات مختلفی با استاندار، معاونین برنامه ریزی و عمرانی استانداری، مدیرعامل جهاد نصر، مدیرعامل آب و برق و مدیرکل محیط زیست داشته‌ایم که امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه دهد و به نظام مهندسی کشاورزی و اعضای توانمند آن اعتماد شود .

وی در پایان با اشاره به  رویکرد مثبت استاندار خوزستان نسبت به تشکل‌های خصوصی ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری نیروهای متخصص عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بخش‌های مختلف کشاورزی استان شاهد بهبود شرایط، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و در نهایت ارتقاء بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان باشیم .
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.