سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۳۱۸ هکتار نخیلات روستای کشیت به آبیاری تحت فشار

با پیگیری‌های نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تجهیز ۳۱۸ هکتار نخیلات روستای کشیت به سیستم آبیاری صنعتی و تحت فشار اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با حضور در روستای کشیت از تجهیز ۳۱۸ هکتار نخیلات این روستا به سیستم آبیاری صنعتی و تحت فشار خبر داد و گفت: ۱۹۵ میلیون تومان منابع راه اندازی این سیستم بود که ۹۰ درصد آن انجام گرفته و مقداری نیز که باید از سوی خودیاری مردم تامین می‌شد، هزینه آن‌ها را قبول کرده ایم.

وی بیان کرد: هزینه تامین برق و چاه مربوط به اجرای این طرح را قبول کردیم و با راه اندازی آن درآمد خوبی برای مردم منطقه ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی افزود: با تلاش جوانان و ساکنان این روستا امیدواریم به زودی این منطقه به عنوان نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح شود و جوان بیکاری در این منطقه نداشته باشیم و نیازی به مهاجرت به شهر نباشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین به اجرای چمن مصنوعی زمین ورزشی روستای کشیت با کمک خیران طی دو هفته آینده اشاره داشت و گفت: امکانات مورد نیاز برای این امر به زودی تهیه و نصب می‌گردد و این مجموعه ورزشی تا قبل از عید افتتاح و راه اندازی شود.

پورابراهیمی همچنین از راه اندازی و تجهیز امکانات مورد نیاز خانه ورزش روستای کشیت طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: آموزش‌های تخصصی به جوانان تحصیل کرده روستا جهت جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال پایدار در روستا در دستور کار قرار دارد.

وی به ظرفیت گردشگری منطقه نیز اشاره داشت و افزود: با کمک شورای شهر و پیگیری‌هایی که ما خواهیم داشت تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی خانه‌های بوم گردی به ساکانان روستا داده می‌شود که به اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

افتتاح ۲ دستگاه آب شیرین کن روستای نسک و حرمک همچنین با پیگیری‌های پورابراهیمی دو دستگاه آب شیرین کن در روستا‌هایی نسک و حرمک از توابع بخش گلباف با اعتبار هر کدام ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به توافق با ستاد اجرایی فرمان امام جهت استقرار آب شرین کن در این روستا‌ها اشاره داشت و گفت: با راه اندازی این دستگاه مشکل شوری آب حل شده و آب شرب مصرفی مردم به لحاظ کیفی بهتر می‌شود.

پورابراهیمی در خصوص امکانات ورزشی برای روستا عنوان کرد: با همکاری دهیاری در تامین مکانی سرپوشیده جهت راه اندازی خانه ورزش روستایی، تا هفته آینده مجموعه وسایل ورزشی مورد نیاز را برای آن تامین و تجهیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هماهنگی با بنیاد مسکن، مشکل کمبود زمین روستایی برای واگذاری به جوانان فاقد مسکن برطرف می‌شود و تسهیلات بخش مسکن روستایی را نیز برای ساخت و ساز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.



انتهای پیام/س

افتتاح ۲ دستگاه آب شیرین کن در روستای نسک و حرمک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.