جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: به عنوان مثال در بعضی از خورهایی که اسکله رسمی نیستند اما طبیعت آنجا و شکل سواحل طوری است که شناورهای کوچک میتوانند بیایند و پهلو بگیرند که در این فضاها نیز باید مراقبتهای لازم انجام بگیرد.
سلیمانی درباره اینکه آیا در حال حاضر این نظارتها برای مبارزه با قاچاق انجام شده یا خیر، خاطرنشان کرد: مرزهای آبی و خاکی ما طولانی و چند هزار کیلومتراست. نمیشود که در تمام مرزهای خاکی و آبی آدم بچینیم و کنترل کنیم، ما میگوئیم به صورت فیزیکی چنین امکانی وجود ندارد بلکه باید تجهیزات و امکاناتی باشد که به کمک آن بتوان به صورت الکترونیکی اقدام به نظارت کرد، گفت: مثلاً با گذاشتن ردیاب روی شناورها یا کنترل ترددها میتوان تشخیص داد که هر شناورها از کجا آمده، به کجا میرود و در کجا توقف میکند.
جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به اینکه آیا اعتبارات مورد نیاز برای این امر محقق شده است، گفت: برخی به مشکلات کشور باز میگردد و ما هم نمیگوییم که باید تمام این موارد یک شبه انجام شود، اما اگر کمکهایی به ما بشود قطعاً مؤثر خواهد بود، چراکه قاچاق پدیدهای پیچیده است که مبارزه با آن نیازمند تعامل و حضور دستگاههای مختلف است.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/