سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۵۲ میلیون گلدان گل، گیاهان آپارتمانی و شاخه گل بریده زینتی در مازندران

۱۵ میلیون گلدان گل، گیاهان آپارتمانی و ۳۷ میلیون شاخه گل بریده زینتی سالانه در مازندران تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، الیاس لاریجانی نائب رییس اتحادیه گل وگیاه مازندران به گشایش نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: ۱۵ میلیون گلدان گل، گیاهان آپارتمانی و ۳۷ میلیون شاخه گل بریده زینتی سالانه در استان تولید می‌شود.

وی افزود: هم اکنون مازندران از نظر تنوع پرورش گل و گیاهان زینتی و نیز میزان تولید به ترتیب رتبه نخست و رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

لاریجانی گفت: بیش از ۶ هزار مازندرانی در تولید و پرورش گل وگیاهان زینتی فعال بوده و در سال‌های اخیر شمار زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی جذب این بخش شده اند.

سیدحسین اسلامی مدیرجهاد کشاورزی آمل نیز گفت: در نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی بیش از ۶۲ واحد تولیدی بخش گل و گیاهان زینتی از مازندران و استان‌های کشور، تولیدات خود را در فضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع، به نمایش گذاشتند.

افزود: در این نمایشگاه انواع گل و گیاهان زینتی، آپارتمانی، شاخه بریده و شرکت‌های تولید کود‌های ارگانیک در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی تولیدات و ظرفیت‌های استان‌های کشور و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولید کننده و مصرف کننده بدون حضور واسطه و دلال اعلام کرد و گفت: توجه به حمایت از تولیدات ملی و فراهم کردن تولیدات صادرات محور با حضور فعالان امر صادرات به کشور‌های منطقه از دیگر رویکرد‌های برگزاری این نمایشگاه است.

اسلامی افزود: ششمین نمایشگاه کشوری گل و گیاهان زینتی آمل تا ۲۶ بهمن صبح و عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های آمل برای بازدید علاقه‌مندان برپا است.

حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر نیز از پایان چهارمین جشنواره ملی گل ارکیده در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره امسال با توجه به استقبال خوب مردم و مسوولین کشوری، استانی و شهرستانی، برگزارکنندگان را مصمم ترخواهد کرد تا در سال آینده برنامه‌های متنوع تری را تدارک ببینند.

وی افزود: در این جشنواره علاوه بر بازدید هموطنان از سراسر کشور، شاهد حضور گردشگران آلمانی نیز بودیم.
مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: شهرستان نوشهر یکی از شهر‌های شاخص در پرورش گل ارکیده در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ

برپایی نمایشگاه ملی گل و گیاه زینتی در مازندران 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.