سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۲۰ کمیته و ۹۲ برنامه در راستای کنگره شهدای کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان با گردآوری بیانات مقام معظم رهبری ۶ رویکرد اساسی مشخص و ۹۲ برنامه در این زمینه در نظر گرفته و ۲۰ کمیته تشکیل و برنامه‌ها را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  با اشاره به روند برگزاری کنگره شهدای استان کرمان گفت: در این راستا کار از یک سال و نیم قبل آغاز شده و مسئولان کمیته‌های مختلف کنگره زحمات زیادی کشیده اند و سعی کردیم فعالیت‌ها چارچوب منظم و هدف گذاری منطقی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه ۳ تا ۵ ساله طراحی شده که بعد از اتمام کنگره و جمع بندی موضوعات، فعالیت‌های مختلف در راستای کنگره شهدا اجرا می‌شود و این نیست که با اتمام اجلاسیه، برنامه‌های کنگره تمام شود.

ابوحمزه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری کنگره اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری که فعالیت‌های عرصه فرهنگی هنرمندانه، هوشمندانه و به روز باشد. برنامه ریزی کرده ایم.

وی گفت: یکی از مشکلات جامعه، قشر محروم است و ستاد کنگره را به این بخش سوق داده ایم که آزادسازی زندانیان نیازمند، ساخت مدارس، مسکن محرومان در این حوزه انجام می‌شود.

ابوحمزه افزود: ۴۰ هزار پروژه در سطح کشور اجرا می‌شود که عمدتا برای اقشار محروم است و از این تعداد هزار و ۲۲۰ پروژه برای استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه بار اصلی انقلاب و نظام در ۴۰ سال گذشته روی دوش محرومان و مستضعفان بوده، تصریح کرد: محرومیت افتخار نیست و باید کار را به سمتی پیش ببریم که در کشور و استان کرمان محرومیت وجود نداشته باشد.

ابوحمزه اظهار کرد: مردم ما واقعا لایق خدمت هستند و هر مسئولی در هر جا هست، باید به بهترین وجه تکلیف خود را با مدیریت انقلابی و جهادی انجام داده و اگر می‌خواهیم این محبت و ایثار مردم را جبران کنیم، راه آن خدمت خالصانه، بی منت و مجاهدانه است.

وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این حضور تجلی و تبلور اعتقاد، باور، استقامت و ایستادگی مردم را در سراسر کشور و استان کرمان شاهد بودیم.

ابوحمزه افزود: علی رغم مشکلاتی که مردم دارند برای اعتقاد و باوری که به انقلاب، اسلام، ولایت و شهدا در روح و جان مردم وجود دارد، در راهپیمایی روز گذشته حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: این حرکت از یک سو موجب امید، نشاط و بالندگی ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم و از سوی دیگر موجب یاس، نا امیدی و خذلان استکبار و ایادی آن در منطقه و داخل کشور بود که ماه‌های متمادی تلاش کرده بودند جلوی این حضور را بگیرند.

ابوحمزه اظهار کرد: باید خدا را شاکر بود که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چنین حرکت عظیمی در سراسر کشور بودیم که قطعا نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و برآورد این است بین ۲۰ تا ۴۰ درصد حضور مردم در همه استان‌ها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

وی گفت: مردم دیروز اتمام حجت کردند و مسئولان باید در همه جا از جمله در استان، کشور و شهرستان‌ها پای کار آمده و اگر می‌خواهیم این محبت و ایثار مردم را جبران کنیم، راه آن خدمت خالصانه، بی منت و مجاهدانه است.

ابوحمزه افزود: اصل کار این است با شهدا زندگی کنیم و شهدا الگو و اسوه همه ما در قشر‌های مختلف جامعه باشند و هدف کلی از ادامه کار این است و هر چه بتوانیم نسل جوان و نوجوان را با شهداء آشنا کنیم، بهتر است، زیرا بهترین الگو‌ها در عصر حاضر شهداء هستند و در همه اقشار شهید داریم و می‌توانند برای فعالان هر بخش الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم شهدای ما در دوران دفاع مقدس و حتی در دفاع از حرم و شهدای هسته‌ای ابتکار، خلاقیت و نوآوری است تصریح کرد: در رویارویی با مشکلات، شهدا با بهره‌گیری از ابتکار و خلاقیت آن مانع را از بین بردند و بر مشکلات غلبه کردند.

ابوحمزه با بیان اینکه امروز مدیران ما به روحیه ابتکار و خلاقیت نیاز دارند و با این روحیه است که می‌توان از بحران‌ها عبور کرد اظهار کرد: دلبستگی و وابستگی به فرهنگ غرب یکی از چالش‌های امروز جامعه است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان ما اگر می‌خواهند راه و مسیر شهدا را ادامه بدهند باید سیره شهدا را با بهره‌گیری از زبان هنر به جامعه انتقال دهند بیان کرد: هنرمند اگر تکلیف‌گرایانه جامعه را با اسلام و سیره شهدا آشنا کند ماندگار می‌شود.

ابوحمزه با بیان اینکه شهدا ماندگار شدند چرا که هنرمندانه خود را در اسلام فرو بردند و امروز، چون ستارگان درخشانی مسیر را برای ما بر روی زمین روشن می‌کنند افزود: هر چه که زندگی شهدا بازخوانی شود موفقیت بیشتری برای ما به همراه دارد.
انتهای پیام/ی

هنرمند اگر تکلیف‌گرایانه جامعه را با اسلام و سیره شهدا آشنا کند ماندگار می‌شود

برچسب ها: سپاه ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.