سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اداره استاندارد آذربایجان غربی:

تدوین استاندارد‌های ملی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در حوزه استاندارد است

مدیرکل اداره استاندارد آذربایجان غربی گفت:تدوین استاندارد‌های ملی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در حوزه استاندارد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،منصور جلایر، مدیرکل اداره استاندارد آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت:مسیر حرکت، توسعه، رفاه، ایمنی و سلامت جامعه با استاندارد مرتبط است.

وی افزود: اداره استاندارد در سال ۱۳۰۴ در قالب اوزان عمومی مقیاس، ایجاد شده است و تاکنون مثل سایر دستگاه‌های اجرایی با تحولات شگرف مواجه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تدوین استاندارد‌های ملی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب در حوزه استاندارد است،  ادامه داد:۲۲۲۰ استاندارد ملی در اوایل انقلاب داشتیم، ولی اکنون ۳۲۸۰۰ استاندارد ملی تدوین شده است و در استان ۱۵۰ استاندارد ملی تدوین شده است.
 
جلایر گفت:۱۱۷۲ فرآورده استان دارای استاندارد اجباری است که از نظر استاندارد آن‌ها را کنترل می‌کنیم.
 
وی بیان کرد:قبل از انقلاب،۳۰۰ پروانه در کشور صادر شده بود که هم اکنون این میزان به ۲۸۱۷۷ پروانه در کشور رسیده که از این تعداد، ۱۱۶۲ فقره پروانه در استان صادر شده است
 
 مدیرکل اداره استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: در بحث کنترل کیفی، قبل از انقلاب عملکردی نداشتیم که هم اکنون ۲۲۴۰۰ نفر در بخش کنترل کیفی کشور فعالیت دارد که از این تعداد، ۶۳۴ نفر در استان مسئول کنترل کیفی است.
 
وی گفت:در بحث برون سپاری، قبل از انقلاب آزمایشگاه بخش خصوصی نداشتیم، ولی هم اکنون ۳۳۰۲ آزمایشگاه تخصصی در کشور ایجاد شده که از این تعداد،۹۷ آزمایشگاه تخصصی در استان فعالیت دارد.
 
وی در پایان گفت : ۲۲۹۳۱ واحد تولیدی کشور تحت پوشش استاندارد اجباری و تشویقی هستند که از این تعداد، ۱۳۲۲ واحد در استان را زیر پوشش داریم.

 
انتهای پیام/م

نشست خبری مدیرکل اداره استاندادر آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.