سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزار هکتار از مزارع حاشیه رودخانه دز در آب غرق شدند/روستای مکسر و قجریه در خطر سیلاب

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز از غرق شدن بیش از یکهزار هکتار از مزارع حاشیه رودخانه دز در آب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا نیسی، مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز با اشاره به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های کرخه، دز و کارون در مقطع شهرستان اهواز گفت: اراضی کشاورزی اهواز در حاشیه این ۳ رودخانه قرار دارند و با توجه به بالا رفتن سطح آب این رودخانه‌ها آمادگی لازم در مناطق به وجود آمده است تا از ورود آب به مزارع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خطر سیلاب و ورود آب به مزارع در حال حاضر فقط ۲ روستای قجریه و مکسر در شهرستان اهواز را تهدید می‌کند، بیان داشت: بر اثر نشتی‌هایی که در مزارع حاشیه رودخانه دز در منطقه بامدژ بوجود آمده است، حدود یکهزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زیر آب هستند.

نیسی تصریح کرد: در صورتی که آب این مزارع خالی نشود، شاهد خسارت‌هایی در این سطوح خواهیم بود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز اذعان داشت: در سایر مناطق شهرستان اهواز در حال حاضر مشکلی در بحث ورود آب به مزارع وجود ندارد و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی در حاشیه رودخانه‌ها و در مناطقی که ممکن است شاهد ورود آب به مزارع باشیم، در تلاش هستند تا سیل‌بند‌ها را تقویت و ترمیم کنند، در این زمینه امکانات کافی در اختیار نیرو‌ها قرار داده شده است، تا شاهد ورود آب به مزارع نباشیم.

وی در ادامه افزود: خطر سیلاب و ورود آب به مزارع در حال حاضر فقط دو روستای قجریه و مکسر در شهرستان اهواز را تهدید می‌کند، اما با تلاشی که در این مناطق در حال انجام است، امیدواریم شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

انتهای پیام/گ

سیل، اراضی کشاورزی را با خود برد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.