سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات حبوبات لرستان به نام دیگر استان‌ها

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان گفت: متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی حبوبات لرستان با برند‌های دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  جواد صالحیان با اشاره به کشت انتظاری بیش از ۴ هزار هکتار نخود در مزارع لرستان اظهار کرد: علاوه بر این میزان حدود ۲۰۰ هکتار نیز کشت پائیزه این محصول را در استان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سال گذشته به دلیل وجود برخی بیماری‌ها همچون برق‌زدگی شاهد افت عملکردی ۲۰ هزارتُنی نخود در استان بودیم بنابراین برای جلوگیری از این کاهش تولید، امسال بیش از ۱۳۰ تُن بذر اصلاح شده از ارقام متفاوت و در طبقات مختلف این محصول کشت شد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۰ هزار تُن نخود در استان خبر و ادامه داد: لرستان دز زمینه سطح زیر کشت حبوبات مقام دوم کشور را دارد.

صالحیان بیان داشت: نورآباد، کوهدشت و خرم‌آباد بیشترین سطح زیرکشت نخود را در لرستان دارند، ضمن اینکه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه نخود در استان است.

وی نداشتن بخش خصوصی فعال در زمینه فرآوری و برندسازی حبوبات را یکی از مشکلات جدی بخش کشاورزی استان خواند و افزود: متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، حبوبات لرستان با برند‌های دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/د

حبوبات لرستان به نام دیگر استان‌ها صادر می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.