سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شدید مصرف سیگار‌های الکترونیکی میان جوانان آمریکایی

مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا هشدار داد مصرف سیگار‌های الکترونیکی در میان جوانان دبیرستانی این کشور ۷۸ درصد و در میان دانشجویان کالج‌ها ۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشتی آمریکا روز دوشنبه هشدار دادند شمار جوانان آمریکایی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، در سال ۲۰۱۸ یک و نیم میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، ۳/۶ میلیون دبیرستانی و دانشجوی کالج در آمریکا در سال ۲۰۱۸ سیگار‌های الکترونیکی مصرف می‌کردند که در سال پیش از آن شمار آن‌ها ۲/۱ میلیون نفر بود.

مصرف سیگار‌های الکترونیکی در میان جوانان دبیرستانی ۷۸ درصد و در میان دانشجویان کالج‌ها ۴۸ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که استفاده از سیگار و سایر محصولات تنباکو ثابت مانده است.

در پرسش نامه‌هایی که دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان کالج‌ها پر کرده اند، بر اساس تعریفی که نتیجه گیری می‌کند در ماه گذشته آن‌ها یکی از محصولات را مصرف کرده اند، در مجموع ۴/۹ میلیون جوان سیگار‌های الکترونیکی مصرف کرده، سیگار کشیده یا از محصولات تنباکو استفاده کرده اند. کل این افزایش به سیگار الکترونیکی نسبت داده شده است.

از هر چهار دانش آموز دبیرستانی در آمریکا بیش از یک نفر (۲۷ درصد) سیگار الکترونیکی یا یکی از محصولات تنباکو از جمله سیگار، پیپ و ... مصرف می‌کند.

رابرت ردفیلد، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا هشدار داد: «افزایش شدید استفاده جوانان از سیگار‌های الکترونیکی در سال گذشته تاثیر پیشرفت‌هایی را که در کاهش مصرف تنباکو در میان جوانان حاصل شده بود، تهدید می‌کند.»

وی همچنین هشدار داد: «این خطر وجود دارد که اعتیاد به نیکوتین در میان نسل جدید گسترش پیدا کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.