برنامه کنترل دخانیات طی ده سال گذشته در ایتالیا، موجب شده ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این کشور مصرف سیگار را ترک کنند.

کاهش شمار سیگاری‌ها در ایتالیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه کنترل دخانیات طی ده سال گذشته در ایتالیا، موجب شده ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این کشور مصرف سیگار را ترک کنند.

پژوهشگران می‌گویند تحقیقات نشان می‌دهد ترک سیگار موجب شده است میانگین عمر این افراد ۳ تا ۹ افزایش یابد.

جان ماریا فارا، جامعه شناس و رئیس موسسه تحقیقاتی «ائوروایسپس» ایتالیا گفت: «بر اساس تحقیقاتی که ما درباره خصوص دخانیات داریم، شمار افراد سیگاری در ایتالیا خوشبختانه همچنان رو به کاهش است. البته هنوز حدود ده میلیون و ۵۰۰ هزار فرد سیگاری در ایتالیا وجود دارد که بیشتر ان‌ها از اقشار کم درامد جامعه هستند و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.»

به گفته کارشناسان؛ سیگار سالانه جان ۶ میلیون نفر را در جهان می‌گیرد. البرتو بالداتسی، یکی دیگر از کارشناسان موسسه "ائوروایسپس" گفت: «در ایتالیا هر سال حدود ۸۰ هزار نفر به علت مصرف دخانیات و ابتلا به سرطان‌های مختلف به ویژه سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.»

به اعتقاد کارشناسان؛ مجموعه قوانین منع کننده استعمال دخانیات در اماکن عمومی، هشدار‌های تصویری بر روی پاکت‌های سیگار، افزایش سالانه قیمت سیگار و حتی ممنوع بودن سیگارکشیدن در خودرویی که کودکان یا زنان باردار در آن باشند به کاهش افراد سیگاری در این کشور کمک کرده است.

به گزارش موسسه عالی بهداشت ایتالیا، در ۱۴ سال گذشته شمار افراد سیگاری حدود ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است. البته در کنار همه این ممنوعیت‌ها که به کم شدن شمار سیگاری‌ها در ایتالیا کمک کرده است مولفه مهم دیگری هم باید افزود و آن روشنگری گسترده درباره مضرات مصرف دخانیات بوده که موجب شده است محبوبیت سیگار به ویژه در میان نوجوانان و جوانان به میزان قابل توجهی در این کشور کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار