سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لهستان از آمریکا راکت انداز می‌خرد

ماریوش بواشچاک، وزیر دفاع لهستان روز یکشنبه اعلام کرد این کشور قرار است قراردادی با آمریکا برای خرید راکت انداز متحرک هیمارس به ارزش ۴۱۴ میلیون دلار (۳۶۵ میلیون یورو) امضاء کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریوش بواشچاک، وزیر دفاع لهستان روز یکشنبه اعلام کرد این کشور قرار است روز چهارشنبه قراردادی با آمریکا برای خرید راکت انداز متحرک هیمارس HIMARS به ارزش ۴۱۴ میلیون دلار (۳۶۵ میلیون یورو) امضاء کند.

این قرارداد ۲۰ راکت انداز مستقر بر روز کامیون را به همراه تجهیزات شامل می‌شود که ظرفت نظامی ارتش لهستان را به میزان معناداری افزایش می‌دهد.

لاین راکت انداز‌ها که برد آن‌ها از هفتاد تا سیصد کیلومتر است، توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین تولید می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۲۳ به لهستان تحویل شود. در حال حاضر آمریکا و هجده کشور دیگر از سامانه راکت انداز هیمارس استفاده می‌کنند.

لهستان در ابتدای سال ۲۰۱۸ نیز سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکا را برای تقویت ظرفیت دفاع ضد هوایی خود به ارزش چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار (سه میلیارد و هشتصد میلیون یورو) خریداری کرده بود.

دولت محافظه کار لهستان تلاش‌های خود را برای استقرار پایگاه نظامی آمریکا در خاک لهستان تشدید کرده است. به عقیده لهستان که به ویژه پس از الحاق کریمه به اوکراین در سال ۲۰۱۴، از سوی روسیه احساس خطر می‌کند، استقرار پایگاه نظامی آمریکا در خاک لهستان این کشور را غیر قابل حمله می‌کند.

لهستان روز‌های سه شنبه و چهارشنبه میزبان کنفرانس «امنیت خاورمیانه» است که از سوی آمریکا برگزار می‌شود و به ویژه مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، جارد کوشنر و جیسون گرینبلات مشاوران نزدیک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در آن حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.