دبیرکل سازمان ملل در نشستی خبری از تمایل خود برای برگزاری گفتگو‌های جدی میان رئیس‌جمهور ونزوئلا و سرکرده مخالفان دولت این کشور خبر داد.

اعلام آمادگی گوترش برای برگزاری گفتگو‌های جدی میان «مادورو» و «گوایدو»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروز (یکشنبه) در نشستی خبری در حاشیه سی و دومین اجلاس بلندپایه کشور‌های عضو اتحادیه آفریقا، از آمادگی خود برای برگزاری گفتگو‌های جدی میان «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا و «خوان گوایدو»، سرکرده مخالفان دولت قانونی این کشور، خبر داد.

بحران اخیر ونزوئلا بیست و سوم ژانویه پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو با رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری چند ماه پیش در این کشور که نیکلاس مادورو طی آن به پیروزی رسید، خود را رئیس جمهور خواند. چندین کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا و برخی دیگر از متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند.

این در حالی است که ایران، روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اوروگوئه و چندین کشور دیگر حمایت خود را از مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا، اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار