سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رئیسی:

شبکه خادم‌یاران با بیش از یک هزار کانون خادم‌یاری در کشور فعالیت می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شبکه خادم‌یاران با بیش از یک هزار کانون خادم‌یاری در کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در مراسم گشایش مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت:بر اساس سیاست‌های منشور ابلاغی رهبر معظم انقلاب به آستان قدس رضوی، موضوع تسهیل زیارت دلدادگان به حضرت رضا (ع) را در دستور کار قرار دادیم.


وی افزود: تاکنون اقدامات گسترده‌ای در راستای تسهیل امر زیارت انجام گرفته است و در آینده هم هر اقدامی در جهت تحقق این هدف و دستیابی به زیارت دل‌نشین برای زائران لازم باشد، انجام خواهیم داد.


تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه تمام زمینه‌ها برای رسیدن به زیارت خاطره انگیز و دل نشین باید فراهم شود، ادامه داد: وظیفه آستان قدس رضوی خدمت رسانی به زائران، انجام کار فرهنگی و تسهیل امر زیارت است و دفاتر استانی آستان قدس هم به همین منظور تشکیل شده‌اند.


وی در ادامه به برخی از نتایج تشکیل دفاتر استانی آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با برنامه‎ریزی دفاتر استانی و ایجاد ۱۰۰۰ کانون خادمیاری، شبکه خادمیاران رضوی با هدف خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم شکل گرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در جهت محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق کم برخوردار برنامه‌هایی را در دستور کار دارد، گفت: در بخش‌هایی از شهرستان زابل به دلیل شدت محرومیت، مردم در حال ترک منطقه بودند، اما با فراهم شدن زمینه زراعت در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و راه اندازی دامداری مکانیزه از سوی آستان قدس رضوی از مهاجرت مردم جلوگیری شد.


وی بیان کرد: در کرمان هم با لایروبی قنوات و راه اندازی مجتمع‌های چندمنظوره فرهنگی و رفاهی، ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان و توانمندسازی مردم، خدمات ارزشمندی به نام حضرت رضا (ع) ارائه خواهد شد.


تولیت آستان قدس رضوی گفت: هدف آستان قدس رضوی از اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار، گره‌گشایی از مشکلات مردم است، در حالی که اقدامات این چنینی، باعث ایجاد اشتغال و ماندگار شدن جوانان در مناطق صفر مرزی می‌شود و نقش بسزایی در حفظ امنیت ملی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی راه اندازی تلفن ملی ۱۳۸ را اقدامی ارزشمند در جهت تسهیل ارتباط مردم با آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: با توجه به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهدالرضا (ع)، راه اندازی مرکز ملی ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی ادامه داد: دریافت شماره ۳ رقمی برای سامانه ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی کار ساده‌ای نبود و موضوع آن در کمیسیون‌های مختلف نهاد‌های ذیصلاح بررسی شد، اما در نهایت به برکت نام حضرت رضا (ع)، به نتیجه رسید.


وی با بیان اینکه تلفن ملی ۱۳۸ باید به نماد پاسخگویی همه بخش‌های آستان قدس رضوی تبدیل شود، اظهار کرد: معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی باید سازوکاری را ایجاد کند تا به همه تماس‌های برقرار شده با این مرکز پاسخ مناسب داده شود.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه هدف آستان قدس رضوی از راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی انجام یک کار نمادین نیست، گفت: اگر مردم در ارتباط با شیوه اداره موقوفات و خدمت‌رسانی در حرم مطهر رضوی، انتقادی مطرح کردند باید به مدیران منتقل شده و پیگیری شود.


وی ادامه داد: ممکن است برخی در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۸ لحنی انتقادی داشته باشند، حتی در چنین شرایطی هم باید به انتقادات و پیشنهادات مطرح شده، توجه شود و در صورت وارد بودن نقدها، پیگیری‎های لازم برای رفع مشکلات انجام گیرد.


تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم بهره‌گیری از پیشنهادات مردم برای ارتقای سطح کیفی خدمات و رفع مشکلات تأکید کرد و افزود: پیشنهادات منتقل شده از سوی زائران به مرکز ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی باید در یک بانک جامع گردآوری شود و هر یک از معاونت‎ها به تناسب مأموریت‌های خود از این پیشنهادات استفاده کنند.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: همه کسانی که به نام حضرت رضا (ع) در آستان قدس رضوی مشغول فعالیت هستند، باید خود را برای شنیدن پیشنهادات و انتقادات زائران و اقشار مختلف مردم آماده کنند تا از این طریق زمینه مکانیزه شدن نظارت همگانی فراهم شود.

انتهای پیام//ج.ر

گشایش مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.