سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات صربستانی‌ها علیه سیاست‌های دولت این کشور

هزاران نفر از مردم صربستان در اعتراض به عملکرد الکساندر وویچ، رئیس‌جمهور این کشور با حضور در خیابان‌های بلگراد، پایتخت صربستان برای دهمین بار تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم صربستان در اعتراض به عملکرد الکساندر وویچ، رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه با حضور در خیابان‌های بلگراد، پایتخت صربستان برای دهمین بار تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که علاوه بر بلگراد به چهل شهر دیگر این کشور نیز کشیده شد، تظاهر کنندگان قدرت حاکم را به سکوت واداشتن رسانه‌ها و جامعه مدنی متهم کردند. تظاهر کنندگان در عین حال استعفای مسئولان شبکه تلویزیونی آر تی اس صربستان را خواستار شدند.
لازم به ذکر است که چند روز پیش، هزاران نفر در اعتراض به سیاست‌های دولت برای هشتمین و نهمین هفته پیاپی در بلگراد، پایتخت صربستان تظاهرات کردند.

معترضان خواهان استعفای الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. تظاهرکنندگان همچنین ورودی‌های تلویزیون دولتی آر تی اس و روزنامه پلیتیکا را مسدود کردند. این شبکه تلویزیونی و روزنامه پلیتیکا اصلی‌ترین رسانه‌های طرفدار دولت در این کشور هستند.

این تظاهرات پس از حمله به بورکو استفانوویچ، سیاستمدار مخالفان در ۲۸ نوامبر آغاز شد. مخالفان، عوامل دولت را مسئول این حمله می‌دانند، اما دولت هرگونه مشارکت در این حمله را انکار می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.