سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنایع دستی مردم ایران و جهان در کرمان به نمایش گذاشته می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۹ بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه امسال یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در قالب جشنواره صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود، گفت: در بخش صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور حضور دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ غرفه به معرفی صنایع دستی هنرمندان سراسر کشور اختصاص یافته است، اظهار کرد: از این تعداد ۴۰ غرفه در اختیار صنعتگران استان کرمان قرار خواهد گرفت.

فرخی با بیان اینکه هنر‌های سنتی شهر‌های جهانی صنایع دستی نیز در ده غرفه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا نیز یک غرفه به گلیم سیرجان، شهر جهانی گلیم اختصاص یافته است.

وی افزود: عرضه و نمایش هنر‌های سنتی، تعامل و ایجاد رقابت بین هنرمندان جهت ارتقاء سطح کیفی تولیدات، ایجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاریابی محصولات صنایع دستی ازاهداف برگزاری این جشنواره در بخش صنایع دستی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به بخش گردشگری جشنواره اشاره کرد و گفت:در این بخش ۴۰ غرفه در قالب بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های تفریحی و گردشگری و اماکن اقامتی استان کرمان برپا می‌شود.

فرخی برپایی جشنواره صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را فرصتی مناسب برای معرفی، ارائه توانمندی‌ها و امکانات فعالان صنعت گردشگری و همچنین افرادی که به نوعی با این صنعت در ارتباط هستند دانست و افزود: آشنایی با ظرفیت‌های حوزه گردشگری، فراهم کردن بستر‌های لازم جهت ورود گردشگر به استان کرمان و همچنین معرفی زیرساخت‌های گردشگری از اهداف برپایی این جشنواره در بخش گردشگری است.

وی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری کرمان از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۹ بهمن ماه سال جاری همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰، در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق میزبان علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/ی

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.