سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور اردوغان: یافته‌های ما درباره پرونده خاشقجی با نتایج تحقیقات سازمان ملل مطابقت دارد

مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد یافته‌های آنکارا با نتایج تحقیقات ویژه سازمان ملل متحد درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی مطابقت دارد.­

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از مشاوران «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت شفاف نبودن مقامات عربستان درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی عمیقاً نگران کننده است و به اعتبار آن‌ها آسیب می‌زند. به گفته این مقام از آنجا که ریاض بار‌ها به دروغ دخالت در قتل خاشقجی را انکار کرده، این موضوع باعث شده ادعاهایش درباره مسائل مربوط به این پرونده قابل اعتماد نباشد.

مشاور رجب طیب اردوغان همچنین اعلام کرد یافته‌های آنکارا با نتایج تحقیقات ویژه سازمان ملل متحد درباره قتل جمال خاشقجی مطابقت دارد. مقامات ترکیه خواستار استرداد قاتلان خاشقجی به این کشور هستند، اما عربستان تاکنون درخواست آنکارا را نپذیرفته است.

خاشقجی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود و در روزنامه واشنگتن پست مطلب می‌نوشت. یک گروه سعودی در دوم اکتبر این روزنامه نگار را در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رساندند. قتل این روزنامه نگار به تنفر بین المللی از محمد بن سلمان و خدشه دار شدن وجهه او در جهان منجر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاشقجی ، عربستان ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.