سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

آموزش و پرورش از محدودیت‌های مالی و امکاناتی رنج می‌برد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:ضریب افراد باسواد در خراسان رضوی بیش از ۹۷ درصد است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در جمع مدیران مدارس شهرستان بجستان گفت: خیرین عزیز مدیون و مرهون لطف خداوند هستند ؛ چراکه خداوند هم به ایشان مکنت مالی عطا کرده و هم این توفیق را عنایت فرموده که از این ثروت در راه ساختن آینده کشور استفاده کنند؛ پیشرفت آموزش و پرورش هم مدیون مرهون نیک‌اندیشی و اقدامات خداپسندانه این خیرین است.

وی تصریح کرد: هر چند در ۱۰ سال اول انقلاب درگیر جنگ بودیم و آنچه داشتیم صرف جنگی ناخواسته و تحمیلی شد با این حال اقدامات خوبی صورت پذیرفت و دستاورد‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله شهرسازی، پزشکی، آموزش و پرورش، مخابرات، صدا و سیما حاصل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امنیت کشور ما به عنوان کشوری که در یک منطقه پرحاشیه قرار گرفته زبانزد و بی‌نظیر است که در سایه تلاش نیرو‌های امنیتی و نظامی اتفاق افتاده و نعمت بسیار بزرگی است و اقتدار، عزت و استقلال کشور ما به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده و امروز جزو کشور‌های تاثیرگذار در منطقه هستیم.

خدابنده افزود: پیش از انقلاب اسلامی در خراسان بزرگ حدود ۴ هزار مدرسه وجود داشت و آمار با سوادی در روستا‌ها حدود ۲۲ درصد بوده، اما امروز تنها در استان خراسان رضوی ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد و درصد افراد با سواد نیز به بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: امروز با زیرساخت‌های خوبی که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده بسیار راحت می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم. آموزش و پرورش امروز از محدودیت‌های مالی و امکاناتی رنج می‌برد، اما در شهرستان بجستان تقریبا به ازای هر ۱۰ دانش آموز، یک معلم وجود دارد و وضعیت نیروی انسانی در شهرستان بجستان مساعد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمرکز بر نقصان‌ها و کمبود‌ها ما را به توفیق نخواهد رساند، اما اگر بر استفاده بهینه از داشته‌ها تمرکز کنیم توفیق حاصل خواهد شد. امروز باید در آموزش و پرورش خود را با تغییراتی که در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده همراه سازیم و ما نیز در ابعاد شناختی، عاطفی، رفتاری و نگرشی تغییراتی در خود ایجاد کنیم.

خدابنده افزود: مدیریت در سیستم‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده و لذا در حوزه آموزش و پرورش نیز باید به سمت رهبری مشارکتی حرکت کنیم تا به جای بخشنامه و دستوالعمل روابط انسانی در دستگاه حاکم شود و خلاقیت در سازمان آموزش و پرورش جاری شود.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است که از ما تعلیم و تربیت تمام ساعتی را خواسته است. هر چقدر مشارکت بین ارکان تعلیم و تربیت بیشتر شود حرکت به سمت تربیت تمام ساعتی راحت‌تر و بهتر اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توسعه متوازن رشته‌ها، طرح‌های مهارت‌آموزی از جمله «ایران مهارت»، تفویض اختیار به مدیران برای اجرای برنامه‌های ویژه هر مدرسه، جایگزینی تکالیف مهارت‌محور با «مشق شب»، نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن کریم، برگزاری جشنواره‌های جابر و خوارزمی برای تقویت استعداد‌های دانش‌آموزی از جمله طرح‌هایی است که در دستگاه تعلیم و تربیت استان اجرایی می‌شود.

خدابنده افزود: توجه به تفکر و تعقل، افزایش علم و دانش، عملیاتی ساختن علوم و دانش‌ها، دین‌مداری و اخلاق اصول حاکم بر تعلیم و تربیت در استان خراسان رضوی برای ایجاد خود شناسی، ارتباط با خالق، ارتباط با مخلوق و ارتباط با خلقت در دانش آموزان است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

به برکت انقلاب دستاورده های مهمی در حوزه های مختلف به دست آورده ایم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.