سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو پارلمان فرانسه: حمایت مکرون از خوان گوایدو به منزله حمایت از کودتا در ونزوئلاست

یک عضو پارلمان فرانسه از حزب مخالف اظهار کرد حمایت رئیس‌جمهور این کشور از خوان گوایدو به منزله حمایت از کودتا در ونزوئلاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مایکل لاریو» عضو پارلمان فرانسه از حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» در خصوص تحولات ونزوئلا در روز‌های اخیر گفت: حمایت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا به منزله آن است که از اجرای یک کودتا در این کشور آمریکای جنوبی حمایت شود.

او اظهار کرد: «فکر می‌کنم مکرون دارد از یک کودتا حمایت می‌کند».

بنا به گفته این عضو پارلمان فرانسه، اقدام مکرون علیه قوانین بین‌المللی است؛ زیرا حتی سازمان ملل نیز نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته است.

او در ادامه تاکید کرد «موضوع حمایت از مادورو یا حمایت نکردن از او نیست؛ بلکه احترام گذاشتن به چارچوب‌های بین‌المللی است».

لاریو در ادامه افزود حرکت آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا قابل پیش‌بینی بود؛ اما دنباله‌روی فرانسه از این اقدام کاملا غیرقابل پیش‌بینی بود.

این عضو حزب اپوزیسیون فرانسه خاطرنشان کرد اقدامات مکرون می‌تواند منجر به کاهش بالقوه دیپلماسی فرانسه در سطح جهانی شود. مکرون همچنین باید در نظر داشته باشد که مخالفان اقدامات دولت او نیز ممکن است او را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی فرانسه به رسمیت نشناسند.

او در ادامه افزود دیپلماسی فرانسه در مسیر غلطی قرار دارد؛ زیرا همه کشور‌ها باید به نتایج انتخابات تایید‌شده سازمان ملل احترام بگذارند.

گوایدو که رقیب مادورو در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا بود پس از شکست در این انتخابات در اواخر ماه ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد. آمریکا و چندین کشور دیگر، از جمله فرانسه او را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناختند. روسیه، چین و چندین کشور دیگر همچنان مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی این کشور آمریکای جنوبی می‌دانند و خواستار احترام به اصل دخالت نکردن در امور داخلی ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.